Dit zijn de beste brand activations van mei

De maand waarin KitKit zijn klassieke slogan vertaalt in een data driven snoepautomaat en Schweppes zich mengt in de #MeToo-discussie.

Youtube

KitKat – Have a Break Vending Machine

Bureau: JWT Brazil

Met deze activatie laat JWT Brazil zien dat het idee achter de iconische ‘Have a break, have a KitKat’-slogan uit 1958 nog steeds springlevend is. Op het vliegveld van São Paulo lieten ze een data driven-snoepautomaat plaatsen. Deze machine was in staat om de boardingpassen van passagiers te scannen en te herkennen of hun vlucht vertraagd was. Als dit het geval was, kregen ze een gratis KitKat om de pijn te verzachten

MINI – Shortcut Billboards

Bureau: Serviceplan München

MINI’s nieuwe traffic information-systeem helpt automobilisten de snelste weg te vinden in de urban jungle. In deze billboard campagne vertalen de creatieven van Serviceplan München de technologie op een toffe manier naar het dagelijks leven. Door het plaatsen van slimme deuren en ladders ontstonden er op meerdere plekken in Berlijn shortcut-routes. Hiermee konden voetgangers flinke tijdwinst boeken en ervaren hoe fijn het is als je de snelste weg kent.
 

Schweppes - The Dress for Respect

Bureau: Ogilvy Brazil

Een ongewenste aanraking, iemand die te dichtbij komt staan: 86% van de Braziliaanse vrouwen wordt weleens lastiggevallen tijdens het uitgaan. In het kader van de Character Required-campagne van Schweppes liet het frisdrankmerk een jurk met sensoren ontwerpen. Ze vroegen drie dames om deze in een nachtclub te dragen. Via een livestream was elk fysiek contact te zien dat zonder hun toestemming plaatsvond. De cijfers waren schokkend…

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie