De Correspondent start crowdfunding voor Engelstalige versie

Campagne moet in maand tijd 2,7 miljoen dollar opbrengen.

De Correspondent is een internationale crowdfundingactie gestart om een Engelstalige versie in de lucht te helpen. Directeur Ernst-Jan Pfauth en hoofdredacteur Rob Wijnberg hopen in een maand 2,5 miljoen dollar op te halen. Als dit doel is bereikt, zal The Correspondent  in 2019 worden gelanceerd.

De Correspondent heeft voor de campagne publieke steun verkregen van meer dan 80 opinieleiders uit de internationale wereld van media, tech, entertainment en activisme. Daaronder Nate Silver van de FiveThirtyEight, David Simon van The Wire, Hollywoodproducent Judd Apatow en Wikipedia-oprichter Jimmy Wales.

De Correspondent werd in 2013 in Nederland gelanceerd na een crowdfunding-campagne die 1,7 dollar miljoen opbracht van 19.000 stichtende leden. Het heeft zijn ledenbasis inmiddels uitgebreid tot meer dan 60.000, met 52 fulltime medewerkers in Amsterdam.

Directeur Ernst-Jan Pfauth en hoofdredacteur Rob Wijnberg spelen al enige tijd met een Engelstalige versie. Ze werken sinds een jaar vanuit de VS om aan een Engelstalige versie van De Correspondent. De video, geproduceerd door Ilya Willems en Remco Bikkers van Bureau NY, moet helpen dit doel te behalen. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie