De Vegetarische Slager laat veganisten met vleeseters daten in 'sociaal experiment'

Een Valentijnscampagne ontwikkeld door Creative Agency TBWA\Neboko in Amsterdam.

De Vegetarische Slager, of beter gezegd The Vegetarian Butcher - het is een Engelse campagne - heeft voor Valentijnsdag een sociaal experiment gehouden waarin zes veganisten en vleeseters aan elkaar gekoppeld zijn voor een date. De gekoppelden hebben veel gemeen, ze delen  levenservaringen, interesses of zijn gematcht op uiterlijke kenmerken.

De grote vraag is: willen ze nog steeds op date met elkaar ná het onthullen van hun eetgewoonten?

Twee menu’s, één maaltijd

Aan beide koppels wordt exact hetzelfde plantaardige menu gegeven, waarbij alleen de formulering tussen de menu’s verschilden om aan de eetgewoonten van zowel de vleeseters als veganisten te voldoen.

Nadat de eetgewoonten van de afspraakjes werden prijsgeven, werd ook onthuld dat zij eigenlijk beiden precies hetzelfde hadden gegeten... Vervolgens werd er gevraagd of ze nog op een tweede afspraakje zouden willen gaan met hun date.

Hoewel niet alle koppels elkaar ‘om op te eten’ vonden, waren alle deelnemers aan het sociale datingexperiment wel verrast door de ontdekking van de plantaardige gerechten die zij voorgeschoteld  kregen, meldt De Vegetarische Slager.

Volgens Laura Iliffe, senior brandmanager bij het Unilever-merk, maakt de campagne duidelijk dat een plantaardige levensstijl niet ten koste hoeft te gaan van het vinden van de liefde.  ‘In een wereld die al zo verdeeld is, willen wij mensen juist samenbrengen met ons plantaardig vlees - niet uit elkaar drijven.’

De campagne is ontwikkeld door TBWA\Neboko

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie