Defensie richt zich met 'mentaliteitscampagne' op 'Generatie D'

Nieuwe aanpak krijgsmacht dat breed publiek aanspreekt in campagne. ‘Ook jongeren die misschien niet in eerste instantie aan ons denken.'

Defensie richt zich met de nieuwe wervingscampagne op jongeren die bereid zijn hun nek uit te steken voor een ander, ofwel ‘Generatie D’: doeners, denkers, delers

Met deze, in de woorden van Defensie, ‘mentaliteitscampagne’ kiest de krijgsmacht voor een nieuwe aanpak waarbij een breed publiek wordt aangesproken. ‘Ook jongeren die misschien niet in eerste instantie aan ons denken’, zegt Robbie Bax, Campagnemanager bij Defensie.

Verbonden door mindset

Generatie D is volgens Bax niet verbonden door een jaartal, maar door een mindset. ‘Je vindt in elke generatie mensen die hun nek uitsteken voor een ander. Die zich inzetten om te beschermen wat ons dierbaar is. De militair in opleiding, de militair, de reservist en de veteraan: allemaal delen ze dezelfde waarden.’

De campagne is ontwikkeld door arbeidsmarktcommunicatiebureau Steam en is vanaf vandaag te zien op TV, online en op abri’s.

Via de website werkenbijdefensie.nl worden geïnteresseerden begeleid richting de rol die het beste past bij hun talenten en ambities.

Credits

Defensie: Paul Klaessen, Robbie Bax, Michelle Roelofs

Steam: Olger Ypma, Patrick Wijnhoven, Maarten Kuipers,

Jari Kloppenburg, Mariska van den Belt & Esther Eulen.

Regie: Basha de Bruijn & Ismael ten Heuvel

Productie: Niels Visser / Pink Rabbit

Fotograaf: Milan van Dril

Mediabureau: Initiative Media

Onlinebureau: Radancy

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie