DHL viert vijftigjarig jubileum met Bryan Adams en zijn Summer of 69

De commercial, ontwikkeld door 180 Kingsday, toont de DHL-bezorgroute van een door Adams bestelde gitaar.

DHL bestaat vijftig jaar en om dat te vieren komt het koeriersbedrijf samen met 180 Kingsday met de campagne 'The Tour Before The Tour'. In de video is te zien hoe een gitaar, bestemd voor Bryan Adams, de route aflegt van de gitaarfabriek van Gibson in Nashville naar het podium van Wembley in Londen.

DHL is opgericht in 1969 en daar komt bij dat de bezorgservice de officiële logistieke partner is van de ‘Shine a Light’-tour van Bryan Adams, zoals onderstaande tweet laat zien. Zijn nummer Summer of 69 is dan ook een logische keuze voor deze jubileumscampagne.

Advertentie
advertisement

In de commercial is te zien hoe een gitaar wordt besteld bij de Gibson-fabriek in Nashville. Op artistieke wijze wordt de kijker de route getoond die de gitaar zal afleggen. Zo zien we de gitaar, opgeborgen in een case van DHL, onder meer worden ingeladen in een vliegtuig van DHL.

De gitaar wordt op Wembley bezorgd, waar te zien is hoe Adams de gitaar uitpakt, omdoet en zijn Summer of 69 ten gehore brengt aan duizenden mensen. De video sluit af met de tekst 'DHL. Excellence. Simply delivered since the summer of '69.'.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie