Premium

PR-cases van Bex*, Progress en Vertigo 6 winnen een European Excellence Award

Drie winnaars uit de 22 Nederlandse genomineerden voor een prijs.

Nederland heeft drie keer goud gewonnen bij European Excellence Award 2022  De Sire-campcagne 'De dood. Praat erover, niet eroverheen' waarvoor Bex*communicatie de pr deed won in de categorie: Benelux & France. 

In de categorie Technology, Telecommunications & Consumer Electronics ging Progress Communications met de prijs naar huis.  Het won goud met de campagne over de Freedom of Router choice van AVM. 

Vertigo 6  sleepte in  de categorie Entertainment & Culture - Benelux & France de eerste prijs in de wacht voor de campagne voor de game Farming Simulator 22 van Koch Media

Ee  uitgebreide beschrijving van de winnende campagnes staat hieronder. 

22 nominaties

Er waren 22 Nederlandse case genomineerd voor de prestigieuze prijs. Ovide Agency zat bij de shortlist voor het Bureau van het Jaar (klein en middelgroot) maar zag de award naar het bureau Trigger Oslo gaan uit Noorwegen. Dit won maar liefst zes awards.

 

Sire 

De dood. Praat erover, niet eroverheen

Bex*communicatie

Categorie: Benelux & France

Rouw doet pijn. Wie een verlies heeft meegemaakt, weet hoe het voelt. De helft van de mensen heeft spijt dat ze niet over de dood hebben gesproken met de mensen die ze hebben verloren. Het verdriet is intenser. Het bemoeilijkt en verlengt rouw. Praten over de dood helpt ons om betere relaties op te bouwen. Sire wil mensen aanmoedigen om over de dood te praten, niet om het te vermijden. Voor een betere samenleving met een betere kwaliteit van leven.

AVM

Freedom of Router choice

Progress Communications

Categorie: Technology, Telecommunications & Consumer Electronics

AVM – fabrikant van Fritz!-routers - is van mening dat elke consument van een internetprovider het recht heeft om een eigen privémodem en -router te kiezen en te gebruiken in plaats van apparatuur die de provider levert. In Nederland moeten consumenten – volgens de wet – gebruik maken van de apparatuur die door de ISP wordt geleverd. Slechts enkele ISP's bieden een geavanceerdere modem. Tijd voor verandering....!

Koch Media

Farming Simulator 22

Vertigo 6

Categorie: Entertainment & Culture - Benelux & France

Samen met influencer Boer Ayoub gingen Vertigo 6 en Koch Media  op zoek naar Farming Simulator 22-fans met een lokaal accent. Zeven gelukkige fans uit verschillende regio's van de Benelux namen een voice-over op in hun eigen dialect voor de officiële Farming Simulator 22-commercial. Deze commercial werd vervolgens via een hyperlokale campagne op Facebook, Instagram, YouTube en gamingplatform Reddit door heel Nederland en België verspreid.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie