Fietsenmaker Nick speelt hoofdrol in wervingscampagne Swapfiets

Door de groei van het bedrijf is ook nieuw personeel nodig.

Fietsenabonnement Swapfiets komt met een wervingscampagne waarin eigen fietsenmaker Nick Battjes centraal staat. Het bedrijf is recent uitgebreid naar België en Duitsland en er worden steeds meer Nederlandse steden toegevoegd. Vandaar dat de zoektocht naar nieuw personeel is opgezet.

‘De dynamiek en schaal bij Swapfiets zijn totaal anders dan bij een gemiddelde fietsenmaker. Dit vraagt van ons ook dat we innovatieve manieren vinden om nieuw personeel aan te trekken’, vertelt Nadine Nooteboom, Marketing Manager bij Swapfiets.

Nuchtere Nick

In de video is te zien hoe Nick als heroïsche fietsenmaker op een voetstuk wordt geplaatst. Met een knipoog weliswaar. Al snel blijkt dat Nick een nuchtere Groninger is zonder enige vorm van poespas.

Noteboom vertelt dat er intern een screentest is gedaan onder de eigen fietsenmakers. ‘Nick Battjes, onze fietsenmaker uit Groningen, kwam als winnaar uit de bus en speelt de hoofdrol in deze video. Nick laat met zijn nuchterheid perfect zien waar we voor staan als Swapfiets. We nemen onze klanten en de kwaliteit heel serieus maar onszelf niet zo.’

De campagne is ontwikkeld in samenwerking met het bureau Aanstekelijk. Neal Kok, creatief directeur bij Aanstekelijk, stelt dat Swapfiets jonge en ambitieuze medewerkers niet gaat binnenhalen met een stoffige recruitmentcampagne.

‘Swapfiets sprak dan ook direct al de wens uit om het met een grote knipoog in te steken en daar worden wij altijd blij van. Samen kwamen we tot dit resultaat, dat zowel in beeld als copy flink over de top is geworden.’

Overigens is Swapfiets niet alleen op zoek naar fietsenmakers, maar zo heeft het bedrijf ook verschillende vacatures openstaan voor op kantoor in verschillende steden. 

Advertentie