McDonald’s navigeert je met deze friet-billboards naar een vestiging

De outdoor-uitingen van de keten zijn te zien langs de Franse wegen.

De Franse McDonald’s probeert weggebruikers te verleiden tot een bezoekje aan een vestiging van de fastfoodketen met een nieuwe outdoor-campagne. Met verschillende uitingen wordt de route getoond naar de dichtstbijzijnde McDonald’s-vestiging.

De routebeschrijving bestaat uit gele lijnen, afgeleid van de frietjes van de keten, die navigeren naar een restaurant. Er zijn 64 varianten bedacht die aangeven dat je bijvoorbeeld linksaf moet slaan, of de tweede of derde afslag van een rotonde moet nemen. De campagne is afkomstig van de Parijse vestiging van TBWA.

Vorig jaar kwam McDonald’s ook met een outdoor-campagne, waarbij verkeersdeelnemers naar een vestiging van de keten werden genavigeerd. Deze uitingen werden ontwikkeld door het Canadese bureau Cossette en waren te zien in het straatbeeld van Toronto. Die campagne won toen nog een Leeuw in Cannes.

Cossette
De uitingen van de Canadese McDonald's

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Kees
Ik begrijp de boodschap als: hoe rij je met een grote bocht om McDonald's heen?
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Ruben
Hebben goed gekeken naar huisstijl van Boijmans van Beuningen
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie