Nedvang roept op lege flessen en potjes van de feestdagen in de glasbak te doen

Het ‘feestglas’ wordt eenmalig opgehaald door Fred van Leer met een gouden glasbak.

Nedvang (Nederland van Afval naar Grondstof) probeert ervoor te zorgen dat alle flessen en potjes die zijn geleegd tijdens de feestdagen in de glasbak terecht komen. Daarom ging deze week de Gouden Glasbak on Tour van start waarbij de glasbak voor één keer aan huis verscheen.

Tijdens de feestdagen wordt er veel verpakkingsglas geleegd. Het zogenaamde ‘feestglas’ werd voor de campagne door stylist Fred van Leer opgehaald bij onder andere Bastiaan van Schaik, Anna Drijver, Holly Brood en Soy Kroon.

De landelijke campagne '40 jaar Glasbak - Doe Het lekker Zelf!' roept op tot glasrecycling tijdens en na de feestdagen. Het doel van de campagne is om consumenten en stakeholders vanuit een positieve insteek aan te moedigen glas in de glasbak te doen, zodat het gerecycled kan worden. In Nederland wordt 86% van het verpakkingsglas gerecycled, maar de doelstelling ligt op 90%.

Advertentie
advertisement
#ikglasbak

Surrealistisch

De campagne is vormgegeven door fotograaf en setdesigner Lieke Janssen. Zij maakte drie surrealistische tafels, waarin recycling centraal staat. De afbeeldingen zijn landelijk te zien op treinstations en snelwegmasten.

De campagne maakt onderdeel uit van het Actieplan Glas, een initiatief van het Afvalfonds Verpakkingen, en wordt uitgevoerd door Nedvang.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie