Oranje Fonds brengt onthullende ode aan mensen die steun verdienen

Een positieve boodschap aan alle mensen in onze samenleving die het even tegenzit : jij dóet ertoe!

Het Oranje Fonds wijst in een nieuwe campagne op het belang van de vele Nederlandse sociale initiatieven voor mensen die kampen met eenzaamheid, armoede en psychische problemen. Deze problemen zijn tijdens de coronacrisis genadeloos aan de oppervlakte gekomen en de gevolgen ervan verdwijnen niet nu we elkaar weer meer kunnen ontmoeten.

Het Oranje Fonds stuurt een positieve boodschap aan al deze mensen in onze samenleving die soms wel wat extra steun kunnen gebruiken: jij dóet ertoe.

De campagne omvat meer dan honderd verschillende outdooruitingen, advertenties, online posts en IM’s. De tv-commercial vertelt het verhaal van één van hen. Een alleenstaande moeder die met een zetje van zo’n initiatief uit haar isolement kwam en nu weer ervaart dat ze ertoe dóet.

Onthullend

In deze commercial verrast Het Oranje Fonds samen met street artist Michel Velt deze vrouw, Camelia, met een metershoog streetart portret. Zijn kunstwerk laat zien hoe zij er nu gelukkig weer voor staat: trots en krachtig.

Het ontroerende, waargebeurde moment van de onthulling staat centraal in de film en in de langere video’s die online te zien zijn. Aan de film is niets geacteerd: de mensen, het kunstwerk en de verrassing zijn allemaal echt.

Het kunstwerk werd gemaakt in streetartmuseum Straat, waar de film ook grotendeels geschoten is. Tobias Corba (Bandit) regisseerde, B.R.A.I.N. Creatives ontwikkelde het creatieve concept.

Daarnaast worden nog twee duo’s van andere organisaties geportretteerd in andere communicatie-uitingen. Omdat alle drie de verhalen goed illustreren waar het om gaat bij het Oranje Fonds.

‘Indrukwekkende hoeveelheid mensen’

De campagne geeft sowieso een breed beeld van de hulp die er in Nederland wordt geboden doort mensen en organisaties. Annette Reijersen van Buuren, sinds maart dit jaar hoofd Communicatie & Merk bij het Fonds, noemt het ‘indrukwekkend hoeveel mensen in ons land sociale initiatieven opzetten’.

Als grootste sociaal fonds van Nederland versterkt en verbindt het Oranje Fonds deze initiatieven en de mensen erachter.het doet dat met financiële steun, maar juist ook met kennis en advies.

De naamsbekendheid van het Oranje Fonds mag dan groot zijn, wat het precies doet weten veel mensen echter nog niet. Reijersen: ‘Dit gegeven vormt de basis van deze campagne om de inhoudsbekendheid van het merk Oranje Fonds te vergroten.’

Het Oranje Fonds wordt gesteund door bijdragen van o.a. de Nationale Postcode Loterij, de Nederlandse Loterij, Vrienden en bedrijven. Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima zijn het beschermpaar van het Oranje Fonds.

 

Credits

Verantwoordelijk bij het Oranje Fonds: Annette Reijersen van Buuren, Hoofd Communicatie & Merk, Rosanne Prinsen, Brandmanager, Floris Zijlstra, Adviseur Digitale strategie           
Creatief concept & strategie: B.R.A.I.N. Creatives
Deborah Bosboom: creative/art director  
Tim den Heijer: copy & strategy
Eveline Herklots: producer   
 Film: Bandit Amsterdam, Hannah Padding, producer, Tobias Corba, regisseur,
Online: Yalt, Sjoerd Reijnen
Media: Zigt, Jack van den Burger
Street art: artist Michel Velt
Straat museum: David Roos
DTP:  Romijn Design, Bob van Kordelaar

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie