Te veel energie? Powerpeers laat zien waar je het kwijt kunt

Via Powerpeers kunnen mensen energie met elkaar delen. Het spotje laat zien hoe dit werkt.

Energieleverancier Powerpeers komt met een campagne genaamd ‘Power to the People’. Met het spotje, bedacht door Alfred International, wil het merk op een laagdrempelige manier laten zien hoe energie delen werkt.

Powerpeers is een online marktplaats om zelfopgewekte energie met elkaar te delen. De organisatie richt zich hoofdzakelijk op zonnepanelen. Veel huishoudens wekken daarmee dagelijks duurzame energie op, alleen niet alles wordt door de eigenaar verbruikt. Via Powerpeers kunnen eigenaren hun energie makkelijk delen met hun sociale kring.

Energiek

De campagne start op televisie waar het algemene verhaal van Powerpeers door Rik en zijn buurman wordt verteld. Rik speelt de hoofdrol. Hij heeft letterlijk en figuur te veel energie.

Eddy Salfischberger, managing Partner van Alfred: ‘Met Rik introduceren we een karakter waarmee we crossmediaal het verhaal van Powerpeers vertellen. Via televisie bereiken we de massa. Online bestaat de campagne uit het bedienen van vijf doelgroepen die vanuit hun behoefte worden getriggerd om ook hun energie te delen of af te nemen via Powerpeers. Zo krijgt iemand die duurzaamheid heel belangrijk vindt een andere boodschap dan wie voornamelijk door geld wordt gemotiveerd.’

Credits

Opdrachtgever: Powerpeers
Bureau: Alfred International
Verantwoordelijk bij klant: Raymond van Eck, Lisette van Wulfften Palthe, Sophie de Goeij, Wouter Stapelkamp, Sam Riemersma
Strategie: Edward van de Ridder
Art Director: Tim Olland
Copywriter: Aad Kuijper & Marie-Louise Diekema
Account: Mark de Leeuw
Agency producer: Elise Hagedoorn
Productie: In Case Of Fire (TVC) & Alfred Productions (Online video’s)
Regisseur: Sven Super (TVC) & Louis van Zwol (Online Video’s)
Editor: Peter Alderliesten (TVC), Marko Kruk (online video’s)
Muziek/Soundstudio: Postoffice (TVC), SPOOK (Online Video’s)
Animatie & Design: Jorn Slotboom, Hans van Mechelen (Alfred)
Grading: Jan Maarten de Wit
VFX: The Compound
Mediabureau: ZIGT
Fotografie: David de Jong
Online: Bikkelhart, Poort80 & Searchresult

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie