Spike Jonze moet jointje weer normaal maken in Amerika

De campagne, gemaakt voor MedMen, neemt de kijker mee door de geschiedenis van hennep. Wist je dat George Washington wiet teelde?

De Amerikaanse wietverkoper MedMen komt met een eerste landelijke campagne. Het spotje moet cannabisgebruik normaliseren. De retailer heeft hiervoor bekende namen weten te strikken. Acteur Jesse Williams, bekend van Grey’s Anatomy, speelt de hoofdrol en het spotje is geregisseerd door de Oscar-winnende filmmaker Spike Jonze.

MedMen wordt in de volksmond de ‘Apple Store of Weed’ en ‘Starbucks of Pot’ genoemd. De keten heeft 20 apotheken verspreid door Amerika. Hoewel MedMen een aantal rechtszaken heeft lopen, probeert de organisatie het taboe rondom wiet te doorbreken. Het is de eerste keer dat de keten op grote schaal een wietcampagne uitrolt. De actie, genaamd ‘The New Normal’, moet aantonen dat wiet ‘het nieuwe normaal is’.

Aan de wiet met Washington

De twee minuten durende film toont de geschiedenis van wiet in Amerika. Het verhaal neemt de kijker mee naar een museum. Daar zien we George Washington zijn eigen wiet verbouwen. Hij inspecteert aandachtig de oogst. Het kweken van wiet was in die tijd net zo normaal als het verbouwen van je eigen maïskolven.

Vervolgens belicht het verhaal een donkere kant van het verleden. De Amerikaanse overheid gebruikte het wietverbod om de zwarte- en latinogemeenschap te onderdrukken. De daaropvolgende scènes belichten de positieve kanten van wiet. De plantjes hebben medicinale voordelen en stimuleren de economie.

Het spotje eindigt met een idyllisch beeld: een koppel komt thuis na een middagje winkelen met allerlei tasjes in hun handen, waaronder de kenmerkende rode tas van MedMen. It’s normal again. Here’s to the new normal’, sluit de voice-over af.

Campagne
Campagne

Credits

Director - Spike Jonze
Featuring - Jesse Williams
Written by - Spike Jonze, Jesse Williams, Tommy Means
Cinematography - Bradford Young
Production Design - James Chinlund
Music Composition - Frank Dukes
Music Editor - Ren Klyce
Wardrobe - Jennifer Johnson
Creative Director - Tommy Means for Mekanism
Executive Producers - Co-Founder and President Andrew Modlin, Co-Founder and CEO Adam Bierman, Chief Marketing Officer David Dancer for MedMen
Producers - Amanda Adelson, Laura Klein, Emily Skinner, Eriks Krumins for MJZ; Annie Uzdavinis for Mekanism
Editor - Joe Guest for Final Cut
Assistant Editor - Dillon Stoneburner
VFX Supervisor - Alexander Thomas for FrameStore
Colorist - Beau Leon
Sound Engineer - John Bolen for Formosa

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie