Wordt het niet eens tijd voor LOI, vraagt LOI zich af

Opleider adresseert in campagne pijnpunt bij het nog niet starten van een opleiding : uitstelgedrag.

Vluchten door de blauwe deur

Wordt het niet eens tijd voor LOI? Die vraag stelt LOI in een nieuwe campagne aan professionals die niet meer op hun plek zitten. Mensen die niet uitgedaagd worden, niet blij worden van hun werk, of liever iets totaal anders zouden doen. De campagne is ontwikkeld door Alfred International. 

Met de campagne pakt LOI een herkenbaar pijnpunt aan dat het starten van een opleiding vaak in de weg staat: uitstelgedrag.

Paul van Kuilenburg, strategy director bij Alfred: 'Veel mensen kennen wel dat knagende stemmetje in hun achterhoofd dat ze toch niet helemaal op hun plek zitten. Dat ze eigenlijk een stap zouden willen maken. Maar in de praktijk voelt het vaak net wat makkelijker, comfortabeler en veiliger om de stap naar een opleiding nog even uit te stellen.”

Om dit uitstelgedrag aan te pakken, zet de campagne verschillende wapens in. Mensen wordt een spiegel voorgehouden met de vraag ‘Wordt het niet eens tijd voor LOI?’ 

Van Kuilenburg: Die geldt als een soort wakeup call die mensen ertoe dwingt om hun huidige situatie eens goed te heroverwegen. Anderzijds bieden we ook handelingsperspectief. Door de stap naar LOI laagdrempelig en benaderbaar te maken, in de vorm van een blauwe deur.“

 

 

 

In de aftrap van deze campagne introduceert de opleider namelijk ook een nieuwe reclame-property: de blauwe LOI-deur, die symbool staat voor de professionele stap die je met een opleiding van LOI kunt zetten naar de professie of positie waar je wél gelukkig van wordt.

De keuze voor een opvallende blauwe deur dient daarnaast nog een ander doel. Jos van Eyken, directeur LOI: 'In een steeds drukker speelveld aan opleiders had LOI sterk behoefte aan een herkenbaar baken in communicatie. Deze blauwe deur als property gaat ervoor zorgen dat al onze inspanningen zichtbaar bij elkaar optellen.' 

 De campagne is inmiddels gestart op radio, tv, social media en online video. 

Credits


Klant: LOI
Eindverantwoordelijke klant: Jos van Eyken, Hilde Gerhards

 

Bureau: Alfred International
Strategie: Paul van Kuilenburg
Account: Danielle Boskemper, Stephanie Freitag, Pauline Koeman
Creatie: Jeroen van de Sande, Jan-Willem Smits, Joost van Nistelrooij
Agency Producer: Swantje Hoppe
Design: Hans van Mechelen

Animatie: Jurre Lüken (Freddy)

Productiemaatschappij: SuperEasterfeather
Regisseur: Sven Super
Producer: Arjan Oosterveer
D.O.P.: Ruzbeh Babol
Editor: Pim van der Pas (MRTN)
Lead Flame Artist: James Mortner (Glassworks)
Flame Artist: Michael Aveling (Glassworks)
Grading: Scott Harris (Glassworks)
Sound design: Freddy

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie