Baukje ter Huurne wordt de nieuwe chief marketing officer van NOC*NSF

Ze krijgt de leiding over de afdeling marketing, communicatie & partnerships bij de sportkoepel.

Baukje ter Huurne

Baukje ter Huurne (44) is de nieuwe chief marketing officer van NOC*NSF. Zij gaat op 1 juni aan de slag en krijgt dan de leiding over de afdeling marketing, communicatie & partnerships bij de sportkoepel.

Patricia van den Hanenberg vulde vanaf november vorig jaar op interimbasis de cmo-functie in en maakt nu plaats voor Ter Huurne.

Parijs 2024

Baukje ter Huurne is afkomstig van Coöperatie VGZ, waar zij de afgelopen vijf jaar als directeur verantwoordelijk was voor de consumentenmarkt, inclusief positionering en merkstrategie. Ze heeft brede (management)ervaring in diverse sectoren op het gebied van marketing, partnerships en communicatie.

Met de benoeming van Baukje ter Huurne intensiveert de sportkoepel de communicatie over de positie en betekenis van zowel NOC*NSF als TeamNL.

Vooral 2024 is in dat licht een belangrijk jaar als de Olympische en Paralympische Spelen in Parijs worden gehouden.

Op de langere termijn heeft NOC*NSF het doel om in 2032 met de sector, maatschappelijke partijen en de overheid 12 miljoen mensen in beweging te krijgen.

Naar voren stappen als opinieleider

Marc van den Tweel, algemeen directeur van NOC*NSF, denkt dat de sportkoepel met de benoeming van Ter Huurne het belang van sport en bewegen voor een gezonde samenleving ‘effectiever’ zichtbaar kan maken.

Van Tweel: ‘NOC*NSF wil daarbij als opinieleider naar voren stappen en de dialoog over sport met de samenleving aan te gaan. Met Baukje ter Huurne aan het hoofd van een enthousiast team kunnen we daar zeker flinke stappen in zetten.’

Ter Huurne kijkt uit naar de ‘missie om Nederland het sportiefste land van de wereld te maken’.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie