Dit zijn ze, de 5 grootste marketingtalenten van 2020

Een introductie van de kandidaten voor de Marketing Talent of the Year 2020. Wie zijn het, wat doen ze?

Ze zijn niet ouder dan 30 jaar, maar al meer dan een belofte alleen. De vijf Marketing Talents of the Year hebben zich bewezen met opvallend werk en resultaten. Ze laten van zich horen, hebben een visie op het vak en houden die niet voor zichzelf.

Op 26 maart wordt het grootste talent van 2020 gekozen. Hier ruimte voor alle vijf. Wie zijn ze, wat hebben ze gedaan?

Advertentie
advertisement

Ferdinand Götzen (27)

Director of Marketing & Growth, 3D Hubs

Voor Ferdinand Götzen staat marketing in het teken van groei, zowel persoonlijk als in zijn functie. Ruim 10 jaar geleden, hij was een tiener nog, koos hij voor marketing en besloot als snel zich fulltime op ‘growth’ te richten. Na twee jaar verhuisde hij naar Nederland om te werken voor de Growth Tribe Academy, waar hij werkte aan projecten voor onder meer ING, KLM, Transavia en Pipedrive.

2019 was voor Götzen een uitzonderlijk jaar. Bij Recruitee, dat klanten software as a service biedt voor de werving van talenten, leidde de geboren Duitser de volledige rebranding en de lancering van de nieuwe website. Bovendien haalde hij de mijlpaal van 400% groei binnen twee jaar en bouwde hij marketingteam uit van 4 naar 16 marketeers.

Ferdinand Götzen
Ferdinand Götzen
Ferdinand Götzen

Hij doet hetzelfde nu bij 3D Hubs, een bedrijf dat zich richt op 3D-printen voor de zakelijke markt. Hij gaf sturing aan succesvolle uitbreidingen in de markt Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland en daarnaast in Frankrijk.

Götzen geeft lezingen en les over growth marketing en ziet tot zijn tevredenheid dat het vakgebied zich het afgelopen jaar heeft verdiept. Veel van de soms oppervlakkige marketingtrends rond growth hacking maken plaats voor meer diepgaande, technische en datagestuurde trends. Het vakgebied groeit, de diepte in, en zoals gezegd: daar houdt Götzen van.

Mandy Groenewegen (29)

Brandmanager The Hague & Partners

Mandy Groenewegen richt zich sinds 2016 op de merk- en marketingstrategie The Hague & Partners, de marketingorganisatie van de hofstad. In 2017 sleepte ze een nominatie in de wacht van de prestigieuze European Excellence Awards voor de branding van Den Haag als  stad van evenementen en congressen. Maar het huzarenstukje moest toen nog komen.

Mandy Groenewegen
Mandy Groenewegen
Mandy Groenewegen

Volgens Groenewegen kon de stad namelijk wel eenduidige profilering en merkstrategie gebruiken, zoals de hoofdstad al had gedaan met zijn iAmsterdam. Als brandmanager zorgde Groenewegen voor nieuwe merkstrategie, gedragen door partijen en de gemeente. Den Haag verwees in zijn branding naar het bijzondere karakter met het woordje The. Dat is leidend: The City - The Beach - The Hague. De merkstijl heeft de potentie om een breed uitgedragen merkcampagne te worden.

Groenewegen zegt een ‘dienstbare’ merkstrateeg te zijn, meer dan iemand van de ‘merkpolitie’. Ze hanteert graag de menselijke maat, en vindt die ook binnen het vak marketing van groot belang, juist nu. Te midden van al het digitale geweld vergeten veel organisaties het menselijke aspect binnen hun campagnes, stelt ze. Mensen doen geen zaken met bedrijven; mensen doen zaken met mensen. People-based marketing, daar is Mandy Groenewegen van.

Boris Helleman (30)

Marketingmanager T-Mobile

Er zijn verschillende kwalificaties van Boris Helleman te geven. Hij is creatief en een doorzetter die niet snel tevreden is, althans hij neemt geen genoegen met een status quo, zoals hij zelf zegt.

Hij is leergierig ook, en haalt zijn kennis uit events, data en diverse klantfora ’s, die hij vervolgens ruimhartig deelt met collega’s via Whatsapp en het interne ‘social’ kanaal (Facebook @Work). ‘Omdat ik binnen diverse lagen van de organisatie betrokken ben bij projecten weet ik wat er speelt en kan ik een bijdrage bieden aan taken die passen bij mijn expertises.’

Maar de belangrijkste kwalificatie is toch wel zijn klantgerichtheid. Bij Helleman is de consument de maat der dingen, het perspectief waar vanuit hij marketing bedrijft.

Boris Helleman
Boris Helleman
Boris Helleman

Dat levert resultaat op. Helleman werkt inmiddels meer dan 9 jaar voor T-Mobile, maar weinig jaren zullen zo goed zijn geweest als 2019. De campagnes waar Boris Helleman zich in mee bezighield hadden erg veel impact. Na de overname van Tele2 bijvoorbeeld wisten Helleman en de zijnen ruim meer dan de helft van de klanten vrijwillig te laten overstappen naar T-Mobile prepaid. Daarnaast werd de loyaliteit bij T-Mobile naar een nieuw niveau getild. Helleman stofte daarvoor het PrePaid Surprise af en met succes: T-Mobile eindigde in 2019 als nummer 1 binnen het ‘premium prepaid-segment’.

Michiel Muller (27)

Digital Coördinator Sanoma/Donald Duck

Michiel Muller is verantwoordelijk voor de online zichtbaarheid van Donald Duck Weekblad, bijvoorbeeld via de website, social media kanalen, nieuwsbrieven én met nieuwe innovaties, waaronder voice. Hij is een vernieuwer die gelooft in innovatie ter versterking van een ‘oud’ medium als een tijdschrift.

Hij doet dat met succes, het groeipercentage van het websitebezoek had dubbele cijfers, en de conversiestijgingen zijn indrukwekkend. Zijn meest succesvolle project vindt hij de ontwikkeling en lancering van de voice-action ‘De Donald Duck’. Het project is volgens Muller innovatief, spot-on en grensverleggend voor de Nederlandse markt. Het heeft bijvoorbeeld een eigen commando: ‘Hey Google, ik wil praten met Donald Duck’. Bovendien kwam door slimme optimalisering Donald Duck als enige suggestie naar voren bij het veelgebruikte commando: ‘Ik wil een spelletje spelen’.

 

Michiel Muller, Donald Duck
Michiel Muller, Donald Duck
Michiel Muller

De trouw aan merken, en zeker ook magazines is door de enorme populariteit van sociale kanalen als TikTok onder druk komen te staan. Juist daarom is merkzichtbaarheid en het ‘top of mind’ blijven op online vlak crucialer dan ooit, vindt Muller. Dat is een samenspel tussen digitale media en fysieke aanwezigheid, bijvoorbeeld via een postercampagne. ‘Het feit dat Donald Duck Weekblad inmiddels het grootste printbereik in Nederland heeft, maakt me enorm trots. En ik geloof dat ook digitaal hier steeds dichterbij komt te staan, als aanvulling op het sterke printmerk.’

Thijs Lamers (29)

Marketeer, it-bedrijf Pink Elephant

Thijs Lamers heeft een ‘brede’ marketingfunctie bij IT-dienstverlener Pink Elephant. Hij is verantwoordelijk voor de marketing en communicatie, van branding en PR tot arbeidsmarktcommunicatie en de inrichting van customer journeys. Het kleine team en beperkte budget zorgen dat Lamers keuzes moet maken en prioriteiten stellen.

Maar dat doet hij scherp en met succes, getuige de ‘adellijke’ brandingscampagne gericht op de arbeidsmarkt. Het idee was om veel gratis publiciteit te krijgen. Dat gebeurde door nieuwe Pink Elephant-medewerkers een titel in het vooruitzicht te stellen, Laird, Lord of Lady van Glencoe.

Thijs Lamers
Thijs Lamers
Thijs Lamers
Thijs Lamers

Lamers maakte slim gebruik van de relatief simpele wijze om in Schotland zo’n titel te bemachtigen door een klein stukje grond te kopen gelinkt aan bijbehorende titel. Met de opbrengst wordt bovendien het landschap van de Schotse hooglanden in oude staat hersteld. Het leverde publiciteit op in ten minste 36 mediakanalen, van Trouw, AD tot een item op EditieNL en aandacht in vakmedia als AGconnect. En belangrijker: aanzienlijk meer schaars it-talent solliciteerde.

Lamers werkt graag hard, maar nog liever slim. Hij is degene die het overzicht houdt in een vak dat steeds meer versplintert in specialismen. ‘Ik ben een generalist die overal iets van begrijpt of wil begrijpen.’

Het Marketing Talent of the Year is niet ouder dan 30 jaar en heeft een bewezen bijdrage geleverd aan een succesvolle campagne. Het talent laat van zich horen, in blogs, op sociale media, op bijeenkomsten en heeft een visie op het vak. In 2019 won Erica van Vonderen-Hahn van Basic-Fit de award.

Reacties:

Roberto Kenneth
LENING AANBIEDING !!! Wij zijn ROBERTO KENNETH LOAN COMPANY. Wij verstrekken zowel langlopende als kortlopende financieringen. Wij bieden veilige en vertrouwelijke leningen tegen een zeer lage rente van 2% per jaar, persoonlijke leningen, schuldenconsolidatielening, risicokapitaal, zakelijke lening, bedrijfsleningen, educatieve lening, woninglening en leningen om welke reden dan ook! Wij zijn het vertrouwde alternatief voor bankfinanciering en ons aanvraagproces is eenvoudig en ongecompliceerd. Onze lening varieert van $ 5.000,00 tot $ 25.000.000,00. (Vijfentwintig miljoen dollar). Aanvullende informatie: we zijn hard op weg om de particuliere, discrete en servicegerichte kredietverlening voor algemene leningen te worden. Wij zijn het bedrijf waar we naar toe kunnen gaan als traditionele bronnen voor leningen niet werken. Als u geïnteresseerd bent, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen met onderstaande informatie per e-mail: robertokennety@gmail.com

Bedrijfsnaam: Roberto Loan Service
E-mailadres bedrijf: robertokennety@gmail.com
WhatsApp: +15079442795
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Roberto Kenneth
Ik ben een particuliere geldschieter en investeerder. Heeft u een legitieme, eerlijke, gerenommeerde en snelle lening nodig? Ik kan u helpen met een 100% garantielening, ik bied zakelijke en individuele leningen aan, meer ook wij financieren allerlei soorten projecten. Neem voor meer informatie contact met ons op: robinsonloankredit@gmail.com

Bedrijfsnaam: Robinson Loan Kredit
E-mailadres bedrijf: robinsonloankredit@gmail.com
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie