Premium

Kelly Staa nieuwe hoofdredacteur Cosmopolitan, en ander loopbaannieuws

Overlopers, opklimmers en afzwaaiers. Het carrierenieuws van bureaus, media, communicatie en de digitale wereld.

Kelly Staa wordt de nieuwe hoofdredacteur van Cosmopolitan. Ze gaat 1 maart aan de slag.

De nieuwe hoofdredacteur begon haar carrière als stagiair bij Cosmopolitan en werkte de afgelopen jaren in diverse branches voor meerdere opdrachtgevers als stylist, creative director, affiliate-marketeer en contentcreator. Ze deed dat voor onder meer Elle en Harper’s Bazaar. Nu keert ze als hoogst redactioneel verantwoordelijke terug op het oude nest.

Woordvoerder Madelon van der Hof naar ING Nederland

Woordvoerder Madelon van der Hof is aan de slag gegaan als senior woordvoerder bij ING Nederland. Van der Hof bouwde haar loopbaan op in de luchtvaart, eerst als woordvoerder bij KLM en de afgelopen ruim 5,jaar 5 bij Schiphol.

 

Ellen van den Berghe
Ellen van den Berghe Foto: Tom Cornelissen
Robin van Gennep-Ngo en Manon van Bergen
Robin van Gennep-Ngo (l) en Manon van Bergen

RTL Nederland stelt Ellen van den Berghe aan als nieuwe CMO

Ellen van den Berghe (35, foto links) start per direct als nieuwe chief marketing officer van RTL Nederland. Ze werkt sinds 2011 bij RTL Nederland en vervulde het meest recent de rol van head of content van Videoland. Van den Berghe treedt in haar nieuwe functie als CMO ook aan tot de directie van RTL Nederland. Ook blijft Van den Berghe hoofdverantwoordelijk voor de groei van Videoland, de streamingsdienst van RTL die in het najaar van 2022 ruim 1,109 miljoen abonnees had. 


Robin van Gennep-Ngo en Manon van Bergen naar Zandbeek

Robin van Gennep-Ngo (rechterfoto links) is als senior strateeg aan de slag gegaan. Eerder was zij werkzaam als campagnestrateeg en als business-advisor van de directie van KPN Netwerk. Daarna werkte ze als zelfstandige, onder meer als interim-strateeg bij Zandbeek. Ze besloot te blijven.

Manon van Bergen als senior projectmanager begonnen bij het team Rijkswaterstaat van Zandbeek. Zij werkte de afgelopen jaren in verschillende journalistieke functies, onder meer als documentairemaakster en verslaggeefster bij Omroep Brabant.

Daarnaast gaat Laurèl van den Biggelaar aan de slag met het coördineren van de Rijkswaterstaat-projecten bij Zandbeek. Ze heeft onlangs haar bachelor Communication and Multimedia Design aan Avans Hogeschool behaald.

Cindy Platvoet naar FemmeFab

Cindy Platvoet is begonnen als bij influencer-marketingbureau Femmefab, dat zich richt op de vrouwelijke doelgroep. Zij was het afgelopen jaar werkzaam als influencer-lead bij pr- en communicatiebureau UPR Benelux. Daarvoor werkte ze 4,5 jaar bij 3sixtyfive als specialist influencermarketing.

Marc Bergers
Marc Bergers
Mieke de Ketelaere
Mieke de Ketelaere

Marc Bergers van JCDecaux naar Clear Channel Nederland

Marc Bergers maakt de overstap van JCDecaux naar Clear Channel Nederland. Hij gaat er als 'head of product' leidinggeven aan het digital- en productteam. Bergers is al geruime tijd werkzaam in de mediawereld. Voordat hij digital-lead bij JCDecaux aan het werk ging, bekleedde hij diverse functies bij onder meer PHD en American Express.
 

Springbok haalt Vlaamse tech-expert Mieke de Ketelaere binnen

Mieke de Ketelaere is aangesteld als de nieuwe boardmember van de Nederlands-Vlaamse digitale bureaugroep Springbok, waar onder meer Dawn onder valt. Springbok verwacht dat in de toekomst 'duurzame artificial intelligence disruptief zal zijn' in de wereld van reclame en marketing. De Ketelaere moet hierin een 'voortrekkersrol' spelen.

Mieke de Ketelaere is, naast haar nieuwe baan bij Springbok, adjunct-professor aan de Vlerick Business School en auteur van het boek 'Wanted: Human AI Translators'.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie