O2 lanceert Twitter zelfserviceplatform

O2 breidt zijn klantenservice uit met ’s werelds eerste Twitter zelfserviceplatform. Consumenten krijgen middels een DM toegang tot hun persoonlijke accountinformatie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het callcenter van de Britse mobiele operator O2 wordt maandelijks 1 miljoen keer minder gebeld in vergelijking met twee jaar geleden. De Twitter zelfservice is volgens O2 dan ook een handreiking aan de consument, die liever via een digitaal medium contact zoekt met de telecommer.

Via hebben abonnees van O2 toegang tot 9 onderdelen van hun persoonlijke accountinformatie: onder andere uitgaven, dataverbruik, maar ook de laatste systeemupdates voor Android, Windows en iOs, en een overzicht van de nieuwste toestellen.

Consumenten moeten hiervoor O2 volgen op Twitter en de hashtag gebruiken. Hierop ontvang je een dm-bericht met een verificatiecode. Deze code moet je vervolgens middels een sms terugsturen naar O2, om te bewijzen dat je echt klant bent.

De dienst is ontwikkeld door technologiebedrijf IMImobile.

Bron: Marketingmagazine

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie