25% groei offshore contactcenter activiteiten

Nederlandse bedrijven kiezen onder invloed van de economische crisis steeds vaker voor het offshore laten uitvoeren van klantcontacten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Unamic/HCN, de marktleider op het gebied van offshore klantcontact, ziet dit jaar een groei met 25% in het uitbesteden van klantcontacten door Nederlandse bedrijven naar Suriname en Turkije. De groeitrend is volgens Arien Westmaas van Unamic/HCN het gevolg van de huidige economische omstandigheden. Daarnaast speelt het algemeen verbeterde imago van de kwaliteit van dienstverlening vanuit lage lonen landen eveneens een rol. De groei in offshore heeft niet te maken met de nieuwe telecomwetgeving, stelt Westmaas. 'Voor ons is die sowieso niet van toepassing want wij doen geen outbound activiteiten. Maar het lijkt me niet dat Nederlandse bedrijven op deze manier de Telecom wet kunnen omzeilen.'

De typische klantcontact activiteiten die vanuit offshore locaties worden uitgevoerd, liggen op het gebied van klantenservice, technische helpdesk en backoffice processen. Om de groei te kunnen opvangen, breidt Unamic/HCN het personeelsbestand in Suriname op dit moment uit van driehonderd naar vierhonderd medewerkers. Eerder dit jaar heeft het bedrijf opdracht gegeven voor de bouw van een nieuw en groter contactcenter in Paramaribo.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie