Game advertising groeit in hype-tempo

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dankzij een stijging van 45% ten opzichte van afgelopen jaar, stijgen de Game advertising uitgaven in de VS in 2007 tot zo'n 369 miljoen euro. In 2011 is dit, zo verwachten onderzoekers van , bijna verdubbeld tot ruim 712 miljoen euro.

Verantwoordelijk voor de enorme groei zijn allereerst het nog altijd uidijende gaming publiek, waartoe inmiddels ook vrouwen en veel 'wat oudere' gamers behoren. Daarnaast spelen ook het stijgende aantal online games en de noodzaak voor ontwikkelaars kosten te drukken een nadrukkelijke rol.

De verhouding tussen In game Advertising en Advergaming is nog altijd in het voordeel van de In game reclame. Ruim 216 miljoen euro wordt in 2007 besteed aan het ín games adverteren. De overige 152 miljoen euro wordt door bedrijven uitgegeven aan het creëren van een specifieke game rondom bijvoorbeeld een merk of campagne.

"De uitdaging zit 'm nu vooral in het standaardiseren van meetbaarheid van de In game advertentie zichtbaarheid. Op zowel platforms als pc's. En zo bepalen wat, waar, het beste werkt," aldus de onderzoekers. In deze laatste uitdaging lijkt me voor de Google/YouTube combinatie een voorname rol weggelegd. Als je het klik- en kijkgedrag van een videokijker kan pakken, moet ook een gamer te doen zijn.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie