'Jongeren staan online open voor merken'

Jongeren in de leeftijd 18-24 jaar zijn best bereid online de interactie met merken aan te gaan.

  • Blog
  • 11 November 2008
  • Kari-Anne Fygi
Helaas hebben we geen rechten meer op deze afbeelding
Adformatie

Gevraagd naar hun online-merkbetrokkenheid, zegt 28 procent dat ze wel eens over een merk op een online forum hebben gesproken, 23 procent heeft merkgerelateerde content toegevoegd aan zijn instant messenger en 19 procent heeft branded content toegevoegd aan zijn homepage of social network-pagina.

Dat blijkt uit onderzoek 'Young Adults Revealed' van in samenwerking met .

Deze jongeren zijn ongeveer 2,5 uur van hun vrije tijd per dag online. Ze geven in het onderzoek aan regelmatig op banners en online advertenties te klikken (47 procent) en merk en productinformatie op sites te lezen (18 procent). 24 procent van hen zegt actief reclame- en marketingfilmpjes op hun social network-pagina te hebben upgeload of embedded.

Synovate: 'Jongeren vandaag de dag zijn comfortabel met het idee van branded content en branded entertainment. 42 procent van de ondervraagden bekijkt de advertentie voordat een online video begint.' De resultaten laten zien dat ze zelfs meer dan 'comfortabel' zijn, meent het onderzoeksbureau. 'Ze staan online open voor merken en willen er graag online mee bezig zijn. Ze voelen duidelijk aan dat hun meningen over merken belangrijk zijn.' Ze willen zichzelf associëren met merken die cool zijn en dat is de reden waarom ze branded content op hun eigen pagina's plaatsen.

Microsoft trekt de conclusie dat hoewel men denkt dat jongeren moeilijk te bereiken zijn, het blijkt dat als merken op een relevante en geloofwaardige manier adverteren, de jongeren bereid zijn om erop te reageren, hun meningen te delen en de boodschap door te vertellen.

Grappige filmpjes
Jongeren zijn op verschillende manieren op verschillende momenten van de dag te bereiken. Ze lezen regelmatig hun e-mail (94 procent), lezen over nieuws (80 procent), film, muziek en games (76 procent) en chatten via instant messenger (76 procent). Bijna driekwart van de ondervraagden kijkt online naar grappige filmpjes (40 procent), muziekvideoclips (40 procent) en video's met vrienden (27 procent) een van de tien heeft wel eens virale filmpjes en reclamevideo's doorgestuurd.

Mobiel internet is populair bij een derde van de ondervraagden. 15 procent luistert naar de radio, 13 procent speelt games, 11 procent bezoekt social networks, 10 procent kijkt streaming videoclips en 9 procent leest over sport.

Het onderzoek is gehouden onder 12.603 jongeren in de leeftijd 18-24 jaar in 26 landen wereldwijd.

Het gehele onderzoek komt 18 november aan bod tijdens het seminar van Synovate.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie