McDonald’s meest gehate merk VS

McDonald’s, Abercrombie & Fitch en Electronic Arts voeren de lijst aan van meest gehate merken van de Verenigde Staten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat stelt nieuwssite 24/7 Wall St naar aanleiding van onderzoek. De lijst kwam niet tot stand naar aanleiding van consumentenonderzoek, maar na bestudering van een veelheid aan parameters. Onder meer is gekeken naar klantevredenheid, voorraadbeheer en medewerkertevredenheid. Ook de aandeelhouderswaarde ten opzichte van vergelijkbare bedrijven werd meegenomen, evenals managementbesluiten die een negatief effect hadden op imago en merkwaarde.

wordt gecomplementeerd door Sears Holdings (4), DISH Network (5), Wal-mart (6), JPMorgan Chase (7), lululemon (8), BlackBerry (9) en  JCPenney (10)

Een aantal bedrijven in de top 10 – zoals BlackBerry - heeft afgelopen jaar drastisch moeten snijden in zijn personeelsbestand, wat volgens  24/7 Wall St niet helpt om minder gehaat te worden. De opstellers van de lijst wijzen er in een analyse op dat sturen op medewerkertevredenheid juist kan voorkomen dat bedrijven in de lijst terechtkomen: ‘Veel van de meest gehate bedrijven hebben miljoenen klanten en honderdduizenden werknemers. Met zo’n enorme reach is het belangrijk om klantenservice fatsoenlijk te houden en werknemers gelukkig. Lage medewerkertevredenheid leidt vaak tot slechte service en geringe klanttevredenheid. De situatie bij McDonald&;s en Walmart leidde dit jaar tot protesten, die een negatief effect hadden.’

De samenstellers putten verder uit een veelheid aan openbare bronnen zoals de Consumer Reports Naughty & Nice list, de ForeSee Experience Index, de American Customer Satisfaction Index en klanttevredenheidsrapporten van Glassdoor.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie