Nauwe samenwerking Vea en ADCN

Na een aantal verkennende gesprekken hebben de besturen van ADCN en Vea besloten op een aantal terreinen nauw te gaan samenwerken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Concreet houdt dit in dat de brancheverenigingen samen opleidingstrajecten gaan ontwikkelen. Verder zullen ADCN en Vea samen optrekken in het kader van de Nederlandse vertegenwoordiging van het Cannes Lions Festival. De recent naar buiten gebrachte verkiezing van Reclame M/V (in samenwerking met Adformatie) is ook een gevolg van de samenwerking.

De voorzitters en directies van ADCN en Vea hebben in de afgelopen maanden gesprekken gevoerd om de mogelijkheden tot samenwerking af te tasten. De visie op belang van creativiteit ligt aan de basis: ‘De manifeste parallellen in de visies en intenties van de beide organisaties met betrekking tot het vak. De creativiteit als de core van de business en de wens en behoefte van beide organisaties om de toegevoegde waarde daarvan manifester te maken voor de ‘buitenwereld’ vormden het directe startpunt voor de verkennende gesprekken.’

Vea en ADCN zeggen te verwachten dat de samenwerking niet in de weg staat van het vertegenwoordigen van de belangen van de eigen achterban en dat juist ruimte ontstaat ‘de gemeenschappelijke belangen te versterken.’ De partijen verwachten ‘bij gebleken succes’ de samenwerking op termijn verder uit te breiden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie