Premium

Nike, Vodafone en Q-music: de inhakers van merken op Internationale Vrouwendag

Niet alleen non-profitorganisaties ontwikkelden campagnes voor Internationale Vrouwendag.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ook commerciële merken besteedden dit weekend aandacht aan International Women&;s Day.

YouTube begon de campagne met bekende youtubers die antwoord geven op de vraag ‘welk advies zou je jouw jongere zelf geven?’

- What Advice Would You Give Your Younger Self?

Q-music liet de vrouwendj&;s de zender de  overnemen. Er waren live optredens en de dames steunden alledrie een goed doel in de vorm van reclamezendtijd.

Women’s Aid lanceerde een interactief billboard, waar de blauwe plekken verdwenen op het moment dat mensen er naar keken.

Vodafone laat weten dat vrouwen in hun organisatie minimaal zestien weken betaald zwangerschapsverlof krijgen.  

 

 

The Clinton Foundation kwam met de campagne ‘’ waar vrouwen waren verwijderd uit advertenties, om te laten zien dat er nog steeds een hoop moet gebeuren.

;re Not There Yet

The Salvation Army (Zuid-Afrika) gebruikt de hype rondom om aandacht te vragen voor vrouwenmishandeling.

 

 

Met Google Doodle vierde de zoekmachine alles wat vrouwen op economisch, sociaal en politiek gebied hebben bereikt.

;s Day Google Doodle

Nike lanceerde een nieuwe sneakercollectie voor vrouwen.

 

 

Ook grote merken als Red Bull, Unilever en Always tweetten mee over .

 

 

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie