Russisch toptalent langs bij Nederlandse bureaus

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Digitale talenten van het , de equivalent van de Zweedse topopleiding zijn bezig met een tour langs Nederlandse bureaus.

De Russische creatieve delegatie zal presentaties en pitches bijwonen bij Red Urban, ACHTUNG!, JWT Amsterdam, Energize en Woedend. Donderdag zal het bezoek feestelijk worden afgesloten bij de uitreiking van de SpinAwards.

De ronde langs de Nederlandse bureaus werd georganiseerd door het bureau, lid van het wereldwijde netwerk Het doel is dat de Nederlandse bureaus de creatieven kunnen leren kennen en eventueel nieuw Russisch talent zouden kunnen werven.

De opleiding werk drie jaar geleden opgericht door de beste digitale bureaus van Rusland voor digitaal toptalent. Vorig jaar werd Barcelona gekozen als bestemming voor de tour. Een werkbezoek van digitaal productiehuis aan Moskou was de aanleiding om dit jaar voor Amsterdam te kiezen.

Wesley ter Haar, oprichter van MediaMonks: “Wij zijn via SoDA in contact gekomen met Red Keds, het bureau uit Moskou dat de drijvende kracht is achter IKRa. Ik vind het een goede zaak om vanuit de bureauwereld het gat tussen opleiding en het werkveld te dichten, dat zou hier ook moeten gebeuren.’

Ter Haar stelt daarbij dat het niveau van digitaal design en denken vaak tekort schiet, waardoor de Nederlandse markt is overgeleverd aan buitenlands talent: ‘Ook vanuit die optiek is de IKRa connectie prettig: de Russische markt levert al jaren digitaal design- en development-talent, dus hopelijk is dit bezoek het eerste bruggetje tussen onze markten en kunnen we daar in de toekomst met zijn allen van profiteren.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie