Starbucks stopt na een week met mislukte PR-actie ‘Race Together’

Koffieketen reageert op kritiek.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Starbucks heeft een einde gemaakt aan de pr-actie Race Together, waarin barista’s van de koffieketen in gesprek gingen met klanten over discriminatie.

Starbucks-ceo Howard Schultz liet gisteren weten dat de woorden ‘Race Together’ niet meer op de kopjes van Starbucks worden geschreven en dat ook de campagnestickers niet meer worden gebruikt

In plaats daarvan zal &;s werelds grootste koffieketen het gesprek over discriminatie op haar microsite met USA Today voorzetten en in zijn diversiteitprogramma’s.

Storm kritiek

Vorige week kondigde Starbucks Race Together" aan met paginagrote advertenties en verhalen in de New York Times en USA Today.

Een succes werd het allerminst. De campagne veroorzaakte een storm aan kritiek op sociale media. Mensen bleken de Starbucks nu eenmaal niet de juiste plaats te vinden om over discriminatie te praten.

Vooral communicatiebaas DuBrowa moest het ontgelden. Hij was de kritiek zo zat dat hij zijn

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie