Vernieuwd MSN schrapt bannerposities

Microsoft heeft het aantal advertentieposities op de vernieuwde homepage van MSN sterk gereduceerd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De vandaag gelanceerde homepage van is onderdeel van een internationale ‘rebranding’. Wel heeft de Nederlandse MSN als eerste ter wereld ook op de achterliggende pagina’s een nieuw ontwerp gekregen. Het nieuwe design is getest onder gebruikers en is volgens Microsoft 'consistenter, opener en lichter'. Op de homepage zijn, naast de Hotmail berichten, de sociale netwerken Windows Live, Facebook en Twitter geïntegreerd. Ook de redactionele invulling is aangepakt. MSN verlegt de focus door minder gossip en tabloid nieuws te brengen en meer actualiteit en entertainment. Tegelijk wordt het aantal updates aanzienlijk verhoogd.

Opvallend is de forse vermindering van het aantal advertentieposities. De homepage bevat slechts één advertentie boven de ‘fold'. Microsoft stelt dat de vernieuwde homepage vooral een platform moet gaan bieden voor 'meer creatieve advertentieoplossingen'. Tevens zal MSN meer focus geven aan ‘branded content’. Nieuw is bijvoorbeeld een module voor advertorials die de zichtbaarheid op de homepage vergroot.

Behalve deze wijzigingen heeft ook de een upgrade en het nieuwe design gekregen. De mobiele site biedt, naast de nieuwsberichten, speciaal voor onderweg ook actueel filenieuws en het laatste weerbericht.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie