Wat bepaalt het aantal webpagina likes?

Hoe Facebook het aantal likes van een webpagina telt was altijd wat mysterieus. Tot nu. Deze informatie helpt je direct traffic en social SEO te verbeteren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Molblog lezers die mijn kennen weten dat ik het niet verstandig vind om je blind te staren op het aantal likes van je Facebook pagina. Sociale interactie op je website genereert immers direct traffic en conversie, terwijl de weg vanaf je Facebook pagina naar je site of shop veel langer is. Hoe Facebook het aantal likes van een webpagina telt was echter altijd wat mysterieus. Tot nu.

Het rumoer over de openbaarheid van Facebook’s private messages en de reactie van de Facebook developers hierop geeft inzicht hoe het aantal likes van een pagina op je website of in je webshop wordt bepaald. Het getoonde aantal likes is de som van:
- het aantal likes van de betreffende URL
- het aantal shares van de betreffende URL (incl.het copy/pasten van de url binnen Facebook)
- het aantal likes en comments op berichten op Facebook over de betreffende URL
- het aantal inbox messages wat de betreffende URL als attachment bevat

Omdat de like van een webpagina een backlink genereert is het verkrijgen van webpagina likes een belangrijk element binnen social SEO. De bovenstaande informatie geeft aan hoe je dit verder kunt optimaliseren. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je website social proof is.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie