Is er een klik? Een onderzoek naar het klikgedrag van vrouwen

Op welke onderwerpen klikken vrouwen? Als je weet waar jouw doelgroep in geïnteresseerd is, kun je als adverteerder je content optimaliseren

Op welke onderwerpen klikken vrouwen graag? Een algemene vraag, maar het onderzoeken waard. Als je weet waar jouw doelgroep in geïnteresseerd is, kun je als adverteerder je branded content campagne, of aanjaging hiervan, optimaliseren. Dit doe je door de content aan te laten sluiten op de interesses. 

Content en context gericht op vrouwen

Uit de ‘female data insights’ vanuit het DPG digitale netwerk blijkt dat de grootste groep vrouwen bij de digitale magazine merken aan het klikken zijn. Denk hierbij aan de merken: Libelle.nl, Margriet.nl, Flair.nl, Flow.nl en Nouveau.nl. Logisch, want deze merken en hun content en context zijn gericht op vrouwen. 

Wanneer je wil adverteren of jouw producten onder de aandacht wil brengen, is het dus slim hier aanwezig/ zichtbaar te zijn.

Inspiratie en vermaak 

Uit het klikgedrag bij de digitale magazine titels weten we dat vrouwen vooral geïnspireerd en vermaakt willen worden. Interessegebieden die hoog scoren zijn: human interest, beauty & mode en vooral met handige en leerzame tips over deze onderwerpen. 

Denk aan lijstjes met relevante tips voor jouw doelgroep en maak jouw product een onderdeel van de oplossing. 

En welke interesses staan in de top 5 van de vrouwelijke bezoekers? Dat en meer lees je op dpggrow.nl.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →