Cadbury verdeelt UK in Spots & Stripes voor Olympische Spelen

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Cadbury, official treat supplier van de Olympische Spelen van 2012 in Londen, wil het hele land spelletjes laten spelen. Omdat het gewoon leuk is om te spelen, net als vroeger, en omdat het past bij het idee van de Olympics. Je kiest bij wie je wilt horen – – en spelen maar.

Het maakt niet uit welk spelletje je speelt, of het nu knikkeren is, armpje drukken of verstoppertje spelen. Eén van de challenges is bijvoorbeeld het spel ‘Hoop and Glory’. Ja, dingen in dingen gooien dus, zoals ballen door hoepels of zelfs sneetjes brood in een tosti-ijzer. Wanneer je wint, mag je een punt claimen op de site. Mooie acties kun je ook uploaden, waarna de filmpjes met de meeste stemmen doorgaan naar de finale.

Cadbury maakt in augustus en september een tour langs verschillende steden met idiote spelletjes. En er komen binnenkort ook spellen online op de site zelf. De prijzen bestaan uit verschillende icoontjes voor op je profiel, van deelnemer tot finalist. En natuurlijk kun je alles delen: er zijn hastags voor op Twitter en en -fanpages op Facebook.

De commercial is geweldig. Het filmpje legt alleen weinig uit en het valt niet meteen op dat de zeedieren gestreept of gestipt zijn. En omdat je alles, overal en met iedereen kunt spelen, vraag ik me af of dit Big Idea niet gewoon té groot is om associaties te krijgen met Cadbury. Maar Cadbury begint vroeg, 723 dagen voor de start, en als het lukt om een hele natie te verdelen in Spots en Stripes en men bij het spelen van welk spel dan ook aan elkaar vraagt: ‘Spot or Stripe?’, dan is deze campagne bijna niet te evenaren.

Via:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie