Cannes: NL 10x op shortlist Cyber, 6x Design

Tien Nederlandse inzendingen maken morgenavond tijdens het reclamefestival in Cannes kans op een Cyber Lion. Op de shortlist Design komen zes Nederlandse cases voor.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met name Achtung!, Kong - dat gisteren al drie keer Zilver won - en Tribal DDB gooien hoge ogen. De tien Nederlandse inzendingen die op de shortlist Cyber staan:
- Achtung! (3): ‘Pak de Polo’ voor Volkswagen (2) en voor ‘Madame Treseti’ voor Vodafone
- Kong (2): ‘Stanislav’ voor Ministerie van Justitie en ‘Nieuwjaar’ voor Ministerie van Binnenlandse Zaken
- Tribal DDB (2): ‘Parallel Lines’ voor Philips
- Icemobile: ‘Appie’ voor Albert Heijn
- 180 Amsterdam: ‘The Match Tracker’ voor Adidas
- Euro RSCG 4D: ‘Around the world’ voor Volvo

Er waren dit jaar 83 inzendingen, vergeleken met 56 vorig jaar waarvan er 7 op de shortlist kwamen. Nederland won toen 3 Cyber Lions. Dagan Cohen (creative director Draftfcb) zit namens ons land in de jury.

Nederlandse bureaus staan zes keer op de shortlist Design. Vorig jaar was dit slechts een keer. De volgende inzendingen maken morgenavond kans op een Design Lion:
- Amsterdam Worldwide (3): ‘Left/right blogger outreach’ voor Asics en ‘Tansu Shoe’ voor Onitsuka Tiger (2)
- Tribal DDB: ‘Made to move’ voor Philips
- Nothing: ‘Kartonnen kantoor’ voor Noting
- FHV BBDO: ‘Mars messages’ voor Mars

Er werden 24 cases ingestuurd, vergeleken met 17 vorig jaar. Er viel toen geen werk in de prijzen.

De Cyber, Press en Design Lions worden woensdagavond uitgereikt in het Palais des Festivals. Vanavond worden de winnaars in bekendgemaakt. De winnaars staan direct na de uitreiking op Adformatie.nl.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie