Consumentenvertrouwen stijgt wereldwijd, met de VS voorop

Europese consumentenvertrouwen blijft ver achter ten opzichte van de andere regio’s.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In 39 van de 60 onderzochte landen noteerden de onderzoekers een stijging. In het tweede kwartaal van dit jaar was dat nog het geval in 31 landen. Gemiddeld steeg de van Nielsen met 1 indexpunt, naar 98. Twee punten meer dan in het begin van 2014.

De Index meet de perceptie van mensen als het gaat om zicht op werk, persoonlijke financiën en de intentie om geld uit te geven. Waarbij een uitslag boven of onder de 100 iets zegt over een respectievelijk positief dan wel negatief vertrouwen.

In de VS steeg het consumentenvertrouwen naar een index van 108. Het zicht op werk steeg met 9 procentpunten naar 55 procent, persoonlijke financiën met 2 procentpunten naar 66 procent, en de intentie om geld uit te geven met 2 procentpunten naar 51 procent.

Het consumentenvertrouwen in Azië-Pacific steeg met 1 punt naar 107. De andere regio’s blijven onder de 100, al stijgen de indexcijfers overal: in het Midden-Oosten/Afrika met 3 punten naar 96, in Latijns-Amerika met 1 punt naar 91.  in Europa heeft het laagste consumentenvertrouwen, al steeg ook hier de index in het derde kwartaal,  met 1 punt naar een index van 78… 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie