Deutsche Post DHL stopt met Interlanden

Deutsche Post DHL stopt per 30 april met reclamebezorger Interlanden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De dochteronderneming verspreidt ongeadresseerd reclamedrukwerk vanuit locaties in Apeldoorn, Eindhoven en Zoetermeer. 246 mensen verliezen hun baan, meldt Deutsche Post DHL. Het personeel van Interlanden is vandaag op de hoogte gebracht. Voor het personeel is er een sociaal plan, dat zich ook richt op de begeleiding naar ander werk.

Volgens het Duitse bedrijf bracht Interlanden door de moeilijke omstandigheden op de postmarkt niet voldoende op. “Het bedrijf voldeed vooral in het laatste jaar niet aan onze verwachtingen”, aldus een woordvoerster van het bedrijf. Zij wees daarbij op de sterke concurrentie en de krimpende volumes op de postmarkt.
meldde Deutsche Post al dat het de prijsvechter SelektMail, actief op de Nederlandse markt voor zakelijke post, wil verkopen aan het Nederlandse bedrijf Sandd. Als die transactie is afgerond, is Deutsche Post niet meer actief op de binnenlandse postmarkt in Nederland.

Met het stopzetten komt er een einde aan de ambities van Deutsche Post op de Nederlandse postmarkt. Hierin speelde Interlanden lange tijd een centrale rol. Deutsche Post verwierf in 2002 via dochterbedrijf Selektmail een 70% belang in - wat toen nog heette - de Interlanden Sprei Groep van Wegener. In ruil verwierf Wegener een belang van 49% in Selektmail. Met de overname van dit aandeel begin 2009 werd DHL Global Maill volledig eigenaar.

De consolidatie in de markt van hah-verpreiding lijkt met de laatste stap van Deutsche Post DHL afgerond. Naast Netwerk VPS, wat een dochterbedrijf is van TNT, is de Alfa Groep (dat enkele jaren geleden van De Telegraaf) nu nog de enige grote landelijke verspreidorganisatie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie