Door de keurmerken het bos niet meer zien

Het aantal keurmerken neemt geweldig toe. Ook voor duurzaamheid. Ik geloof evenwel niet in keurmerken. Niet als het om gezondheid gaat. En niet als het om duurzaamheid gaat.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Wel geloof ik in merken.

Je bouwt een sterk duurzaamheidsmerk door je 'reason to believe' voor de topkwaliteit van je product te halen uit het feit dat je duurzaam bent. Bijvoorbeeld Triodos Bank. Zij tonen aan dat hun hoge rendement geen toeval is: duurzame bedrijven, waar zij in beleggen, presteren ook economisch superieur.

Net zoals een duurzame koffie beter smaken moet òmdat die duurzaam geteeld is. En niet ondanks.

Tomaten uit de Nederlandse kas zijn niet voor niets de lekkerste (zo blijkt keer op keer uit smaaktests). Ze worden met de allergrootste zorg geteeld. En diezelfde zorg, zorgt ook voor onze gezondheid en het milieu. Vanzelfsprekend.

De Nederlandse teler is in het gebruik maken van moderne technologieën veel verder dan zijn buitenlandse concurrent (meestal uit Spanje). Door die opperste zorg, krijgt hij niet alleen de lekkerste tomaat, maar is hij ook in staat gezondere (zonder gifresiduen) en CO2 gunstigere producten af te leveren.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie