Duurzaamheid: Nu!

MVO komt in jouw organisatie pas van de grond als het op de korte termijn meer klanten gaat opleveren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zo wordt evenwel nog te weinig gedacht. Daarom blijft het iets in de periferie van organisaties.

MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) wordt vaak tegenover het kortetermijndenken in bedrijven gezet. Het zou immers moeten gaan om iets duurzaams. Het kortetermijndenken en -doen wordt daarom vaak als de grote boosdoener gezien dat MVO in de weg staat.

Bedrijven zouden het managen op kwartaal- en maandresultaten moeten loslaten voor een denken in een lange termijn.

Dit paradigma staat de ontwikkeling van MVO in de weg. Want bedrijven worden nu eenmaal geleid op de korte termijn.

Mijn stelling is: MVO wordt pas duurzaam als het waarde heeft voor het kortetermijndenken en -doen.

Wil je bedrijven maatschappelijk verantwoord laten opereren, dan zal MVO een visie moeten krijgen die op de korte termijn (in het hier en nu) relevantie heeft voor alle actoren.

Pas als je deze vraag beantwoorden kunt, gaat MVO in jouw organisatie echt iets betekenen.

Hoe draagt MVO de komende maand in je organisatie bij aan: meer klanten die meer kopen?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie