Euro Shopper-fans pikken het niet

Als reactie op het bericht dat Albert Heijn gaat stoppen met het budgetmerk Euro Shopper, uiten fans van het merk hun protest op een speciaal opgerichte Facebookpagina.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

'Euo Shopper moet blijven. Wij bukken niet voor basic,' zo luidt de boodschap op die vandaag in het leven werd geroepen. Bij 50.000 likes zal een uitgebreid Euroshopper-diner aan de Ahold-directie worden aangeboden. 'Uiteraard voor minder dan vijf euro per persoon,' aldus de site.

Eerder vandaag maakte Albert Heijn bekend dat vanaf deze week de merknaam Euro Shopper niet meer gevoerd zal worden. Het goedkope huismerk zal onder een nieuwe naam verdergaan: AH Basic. In alle Europese landen waarin Ahold actief is zal de merknaam worden vervangen.

De reden voor het einde van Euro Shopper zou liggen bij de inconsistentie in prijs en kwaliteit. Ook zou AH Basic als naam 'vertrouwder' zijn voor de klant, verklaart een woordvoerdster aan persbureau Novum.

De producten die deze weken als eerste een make over ondergaan zijn: scharreleieren, cornflakes, hazelnootpasta, pannenkoekenmix en Chinese nasi. De overige producten volgen in de loop van dit jaar.

Het budgetmerk dat in 1995 werd geïntroduceerd had in Nederland vele fans. Naast de Facebookpagina die uit protest is opgericht, laten ook op Twitter vele teleurgestelde shoppers van zich horen. Er wordt gesproken van 'een trieste dag voor mensen met een rood-wit hart'. Ook op de website wordt protest geuit.

Naar verwachting zal het nog wel even duren voordat de laatste Euro Shopper-producten uit te schappen verdwenen zullen zijn. Dat wordt hamsteren geblazen voor de fans...

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie