Hema bekroond voor beste campagnesite

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Hema is gisteravond bij de Dutch Interactive Award (DIA) bekroond met een prijs voor de 'beste campagne site'. In totaal werden bekend gemaakt.

Tijdens een bijna vier uur durende bijeenkomst in de Koepelkerk werden de prijzen keurig over de verschillende bureaus verdeeld. Op een enkel missertje na sloeg gastvrouw Lieke van Lexmond zich uitstekend door de avond heen. Onder de genoeglijke tonen van een jazz-combo werd er goed gedineerd. Jammer was wel dat de toelichting summier was, zodat niet altijd duideljik was waarom een case was genomineerd.

Oktober wint een DIA voor Beste Corporate Website voor MSL.

Drie vakjury’s beoordeelden elk voor drie categorieen wat het winnende concept was. In elk van de negen categorieën van de Dutch Interactive Awards bekroonde een vakjury een project tot winnaar.
Guilty People en CCP tekenden voor de geruchtmakende site Hema spieken, die werd bekroond met goud in de categorie Best Campagnesite. Strawberries deed goede zaken met de webwinkel van V&D en werd uitgeroepen tot winnaar in de categorie 'Beste e-commerce site'. In de categorie Best Brandsite' werd LBi Lost Boys in het zonnetje gezet voor de website van de Anne Frankstichting.

De winnaars met quotes uit de juryrapporten:

Categorie: Campagnesite
Winnaar: Hema spieken (Guilty People/CCCP)
Hema is als retailer vooruitstrevend wat betreft marketing, ook richting sales. Ze hebben een sterke consumer insight gevonden, waarop is ingespeeld. De propositie is iets brutaler dan die van de concurrent. Hoe het is uitgewerkt, met de inzet van sociale media, de website en de voucher als beloning, dat is knap. Het aardige van deze campagnesite is ook dat er een basis is neergezet waarmee men eventueel volgend jaar door kan gaan. Een beginnende spiekwiki als het ware.

Categorie: Brandsite
Winnaar: Anne Frank Stichting (LBI Lostboys)
Als je het hebt over een brandsite, dan kan je zeggen dat hier het merk Anne Frank goed vertaald is naar het internet. Het blijkt ook uit de cijfers dat mensen blijven hangen, de ‘stickyness’. Deze brandsite was de logische volgende stap in het innovatieve verhaal van het Anne Frank Huis naar het web sinds het ooit begon bij de cd-rom.

Categorie: Communities & publishing
Winnaar: Werkspot (Freshheads)
Dit project kent een accelererende groei. Ze hebben hun oog op de bal. Ze zien welke dingen ze moeten doen om het nog groter te moeten maken. Eigenlijk hebben ze een nieuwe community gevonden. De ondernemers die het product bouwen zijn erg flexibel. Werkspot speelt goed in op de tijdsgeest.

Categorie: Intranet
Winnaar: Hutspot (Tam Tam)
Practice what you preach. Dit gezegde is zeker van toepassing op Hutspot. Met hun intranetsite zijn ze erin geslaagd het nieuwe werken niet alleen te preken aan hun klanten, maar zelf ook te doen. Uitgangspunt was een einde te maken aan de verschillende versies van Office-documenten die een effectieve samenwerking en kennisdeling in de weg stonden. Dankzij een mashup van webapplicaties als Google Docs, Google Mail en Digitale Factuur hebben Hutspot-medewerkers met één login alles binnen handbereik wat nodig is om te werken.

Categorie: Corporate site
Winnaar: MSL (Oktober)
Belangrijke doelstelling van de website van MSL is om zo snel mogelijk de koppeling tussen klantbehoefte en bureaupropositie realiseren. Buitengewoon goed geslaagd door op de homepage het MSL-bankje te introduceren, waarop de doelgroep van de MSL-klanten plaatsneemt. Hierdoor is de aandacht van bezoekers getrokken en kan de MSL-boodschap goed worden overgebracht. Alle medewerkers van MSL met een eigen Twitter-account hebben een link naar deze account op hun online visiteaartjes staan. Alle medewerkers-tweets met worden net zoals de Twitter-berichten uit het internationale MSL-netwerk op de website gepresenteerd.

Categorie: Recruitment
Winnaar: Manpower (Modern Media)
Manpower Nederland toont lef om tegen het beleid van de Manpower Group in een eigen online propositie te bepalen. De online propositie van marketinginstrument naar winstgevende online vestiging blijkt zeer succesvol. Alle werkprocessen zijn volledig online geïntegreerd, waardoor de opvolging van online kandidaten 100 procent is. De focus op workflow en de koppeling met intelligence en fulfilment maakt deze case ijzersterk. Resultaten: toename van het aantal unieke bezoekers, het aantal sollicitanten per maand en de conversie.

De Dutch Interactive Awards is een intitiatief van Emerce met ondersteuning van PIBN (Platform Interactieve Bureaus Nederland. Met de Awards willen zijn het beste werk van Nederlandse interactieve bureaus in de schijnwerpers zetten. Het is het tweede opeenvolgende jaar dat de prijsuitreiking plaatsvindt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie