Hyves op zijn hoogtepunt?

Over Hyves wordt terecht veel gesproken. Het is een bijna on-Nederlands succesverhaal. Toch volgt nu steeds vaker de vraag, hoe gaat het verder?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Aanleiding om hierover te praten, is het boek 'Hyves' wat net is verschenen. Het is geschreven door Eva Kol, die er enige tijd ook heeft gewerkt. Zij beschrijft de uitstuimige groei van de laatste 4 jaar. Haar verhaal wordt door de media opgepakt, o.a. door de NRC met artikel .

Bepaalde vragen rond Hyves komen regelmatig terug:

- Wat wordt hun business model? Hoe gaan zij uit alle leden voldoende omzet halen? Advertentieproposities komen op, maar levert dat voldoende op?

- Tijden had Hyves Nederland bijna voor zichzelf. Steeds meer nieuwe internationale spelers betreden nu actief de markt: Facebook, MySpace etc. Pakken deze partijen relevant marktaandeel, of blijft Hyves heer en meester?

- Hoe lang blijft Hyves nog onafhankelijk of worden zij binnenkort overgenomen? Verhalen hierover circuleren al jaren. Vele partijen hebben zich aangediend. Vooralsnog lijkt echter nog geen nieuwe eigenaar in zicht.

- De claim "6 miljoen leden" wordt regelmatig in twijfel getrokken. Laatst nog bij het MWG congres toen Michiel Buitelaar opriep tot "meer boerenverstand in de media". Als voorbeeld diende Hyves "want 6 miljoen leden, dan snap je zelf ook wel dat dit niet kan kloppen".

Wat is de mening van de Molbloggers? Zit Hyves op zijn hoogtepunt of hebben zij nog veel in petto en blijft hun succesverhaal doorgaan?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie