Kijktip: Øya interactive forest

Adformatie vroeg Pop the Campaign deze week iedere dag een kijktip te geven. Vandaag de laatste bijdrage, uit Amsterdam.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

from on .

Michael Kouwenhoven en Dimitri Hubregtse van Pop the Campaign: ‘Het van oorsprong Amerikaanse Minivegas creëert ook in hun Amsterdamse vestiging verbluffend visueel en creatief werk. Met prachtig internationaal werk voor , en zijn zij veelvuldig in creatieve media te vinden. De animatoren van Minivegas hebben afgelopen zomer niet stilgezeten, maar een indrukwekkende installatie ontwikkeld in opdracht van speakermerk Sonos.

‘Ter gelegenheid van het Øya Music Festival in Oslo afgelopen zomer maakte Minivegas een eigen installatie die liefkozend “the interactive forest” wordt genoemd. Een installatie op het festival van 7 meter breed, waarbij de festivalbezoeker werd getransformeerd tot een plant. Wanneer de bezoeker begon met dansen, werden zijn bewegingen Microsoft Kinect technologie direct doorvertaald naar de plant. Zo leek het alsof je voor een spiegel stond te dansen, alleen was de spiegel nu een immens bos, waarin jij een eigen plant was. De rest van het bos danste vervolgens mee op de tonen van de muziek. Dit is een prachtig voorbeeld van het verrijken van ervaring dankzij muziek en Kinect en passend bij het merk Sonos.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie