LG begint met "User generated advertising"

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

mediagroep begint in samenwerking met het Koreaanse een campagne op basis van door kijkers ingezonden videocommercials. Het idee is afkomstig van ProSieben's reclamebureau, en is ontstaan binnen de online community MyVideo. Het lijdend voorwerp is een 'chocolade-witte' telefoon, ontworpen door een gebruiker van MyVideo.

De bedoeling is dat de bezoekers van , waarin ProSieben afgelopen september een aandeel nam, gaan stemmen op het leukste, meest toepasselijke filmpje.

Volgens de initiatiefnemers is dit het begin van user generated advertising. "We hebben ook in het verleden altijd geprobeerd interactieve campagnes voor onze mogelijke gebruikers te creëren en uiteindelijk ook onze klanten. Samen met MyVideo maken we hier nu een vervolg op," aldus LG's marketingdirecteur Björn Bourdin.

MyVideo claimt de grootste online community van Duitsland te zijn, met een aanbod van 70.000 video's en zo'n 12.000 downloads per dag. Nu, dat is niet helemaal waar. Het Japanse Sony was de Duits/Koreaanse alliantie ruimschoots voor, blijkt uit dit . Maar toch?.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie