Marketeers kom naar Design for Conversion

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Op 12 juni zal de tweede editie van de conferentie plaatsvinden. Een conferentie met een bijzonder karakter om meerdere redenen. De hoge mate van interactiviteit maakt het een intensief leerzame dag. Maar bijzonder vooral door de mix van interaction design, marketing en analytics. De vorige editie kende een lichte ondervertegenwoordiging van de marketeers, dus bij deze een oproep aan alle marketeers die bezig zijn met online conversie; doe mee!

De conferentie vond afgelopen september voor het eerst plaats en was meteen een groot succes. nam het initiatief om samen met op zoek te gaan naar een manier om de belangrijke mix van interaction design, marketing en analytics onder de aandacht te brengen. Het uitdrukkelijke doel was en is het om specialisten vanuit de verschillende disciplines bij elkaar te brengen en een echte kruisbestuiving op gang te brengen. Dat is de enige manier om tot echte conversie te komen.

Belangrijkste middel daarin is het interactieve karakter van de dag. Het grootste deel van de dag wordt er gewerkt aan cases die de synergie opzoeken door de vertegenwoordigers uit de drie gezichtspunten met elkaar aan de slag te laten gaan. Dat werkte vorige keer erg goed. De internationale sprekers leveren hele praktische input en zullen dit jaar nog meer dan vorige keer onderdeel worden van de cases.
Sprekers zijn dit jaar: Hannah Donovan, creative director Last.fm, Karl Blanks van Conversion Rate Experts en Mona Platel van Human Factors International.

Zelf mag ik meedenken over van de aanpak van de cases die we dit jaar uiteraard verder zullen finetunen met de ervaring van vorig jaar. De mix tussen case en sprekers blijft, maar de cases zullen nog meer focus krijgen en vergelijkbaar worden gemaakt om extra leereffecten vanuit andere groepen te krijgen. Ook zullen de case-eigenaren onderdeel uitmaken van de sessies.

Waarom zou je als (online) marketeer meedoen? Het bereiken van een maximale conversie bereik je met de optimale mix tussen marketing, interaction design en analytics. Het succesvol inzetten van online media is alleen maar mogelijk door die mix te maken. Gelukkig begrijpen steeds meer bedrijven dat, zeker nu return on investment key is geworden. Met Design for Conversion laat je je in een dag niet alleen inspireren, maar kun je ook veel leren door de gezamenlijke kennis van specialisten op andere terreinen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie