Megabrands verdrijven Brink en Barteljorisstraat

Er komt een nieuwe variant op het bekende Monopoly. Het spelt wordt korter - in een halfuurtje klaar - en in plaats van Brink en Barteljorisstraat kopen de spelers grote merken als Xbox, Coca-Cola, McDonald's en Samsung.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het spel onder de naam Monopoly Empire wordt medio september op de Nederlandse markt gebracht, aldus een woordvoerder van Hasbro.

In plaats van hotels of straten kunnen de spelers er ruimte kopen voor de grote internationale merknamen. In de Nederlandse variant komen er overigens geen specifiek Nederlandse merken. Het gaat om global brands die wereldwijd worden gebruikt.

Monopoly Empire wordt naast het oude Monopoly op de markt gebracht. ‘We doen dat vaker, een variant uitbrengen. Daarmee houden we het spel levend’, aldus de Hasbro-woordvoerder.

Hij ontkent dat het spel specifiek op de markt is gebracht vanwege de kortere speeltijd. ‘Maar het gaat wel veel sneller dan het gewone Monopoly.’

Daarmee sluit Hasbro aan bij de trend bij meer spelfabrikanten om 'snelle versies' van klassieke spelen op de markt te brengen. Scrabble Flash is zelfs klaar na uiterlijk 150 seconden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie