MozesPR: ‘Ons doel was de Van Hulzen Pr Talentenprijs winnen en dat is gelukt’

Het plan van MozesPR voor een Chinatown in Amsterdam-Noord voor de Van Hulzen PR Talentenprijs 2014 scoorde als beste.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De jury oordeelde: een scherpe analyse, heldere propositie en creatieve invulling. ‘Dit is de kroon op ons werk’, aldus een supertrotse Petra van Veen (helemaal links op de foto), die samen met Maria IJzermans (tweede van links) de presentatie van MozesPR tijdens de finale op zich nam. ‘Wij hadden ons aan het begin van onze minor al ten doel gesteld dat we de Van Hulzen Pr Talentenprijs 2014 wilden binnenhalen en dat is ons gelukt!’

De winnaars zijn met een cheque van 1.000 euro naar huis gegaan. Op de tweede plaats is geëindigd Obvious, NHL Leeuwarden, en op de derde plaats het Belgische team Emerald PR.

Finale

In de finale streden twee teams van hogeschool Rotterdam, een team van NHL Leeuwarden en twee teams van hogeschool PXL uit Hasselt (België) om de titel PR-talent 2014. De jury bestond uit Betteke van Ruler (voorzitter), emeritus hoogleraar Communicatiewetenschap Universiteit van Amsterdam, Liza Poon, marketing director bij Amazing Oriental, en Huib Bannier, managing partner bij Van Hulzen PR. Voordat Betteke van Ruler tot de bekendmaking van de winnaar overging, bouwde ze de spanning nog even op.

5 gouden tips

De teams kregen eerst nog vijf gouden tips mee naar huis voor het maken van een goed pr-plan:

1. Hou je aan de opdracht.

2. Verdiep je niet alleen in het vraagstuk, maar vind ook iets van de analyses die je maakt.

3. Verras je opdrachtgever, kom met innovatieve ideeën.

4. Stop al je gebruikte theorieën in de bijlage; die wil een opdrachtgever niet zien. Laat zien wat je op basis van de theorieën in de praktijk wilt brengen.

5. Bij een langdurig traject ga je faseren. Laat die fasering niet bestaan uit losse onderdelen, maar zorg voor een logische overgang tussen de fases.

Chinatown in Amsterdam-Noord

De negentiende editie van de is gebaseerd op een fictieve met hoge realiteitszin. Een Chinese projectontwikkelaar heeft het plan opgevat om in Amsterdam-Noord een hypermodern Chinatown te ontwikkelen. Daarbij roept hij de hulp in van een Nederlands of Belgisch pr-bureau, dat hem helpt bij de positionering van zijn Chinatown en het opstellen van een pr-plan.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie