Rabobank lanceert nieuwe campagne

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Rabobank lanceert vandaag officieel zijn nieuwe campagne met de pay-off: ‘Rabobank. Een bank met ideeën.’ De campagne werd ontwikkeld in samenwerking met .

Afgelopen weken waren regionaal al enkele uitingen van de campagne te zien. Vandaag is de officiële aftrap in de dagbladen met een 1/1. In de advertentie wordt uitgelegd dat ideeën het verschil kunnen maken. Met het woord ‘ideeen’ bedoelt de opvattingen.

Stefan Wink, advertising manager Rabobank, legt deze week in Adformatie uit. ‘Eigenlijk gaan we terug naar het oeridee van de Rabobank dat boeren samen gingen werken om er individueel beter van te worden. Inmiddels acteren wij vanuit vier belangrijke opvattingen, die anders zijn dan andere banken. We voelen ons verbonden met de klanten. We voelen ons ook verbonden met de toekomst, dus er zit altijd een lange-termijn-oriëntatie in. We voelen ons verbonden met de samenleving en investeren daar ook in. En we voelen ons verbonden met elkaar, zijn echt een netwerkbank. Dat willen we tastbaar laten zien in deze campagne.’

De nieuwe campagne kent niet één boegbeeld zoals Jochem de Bruin en Fatima Moreira de Melo dat waren. ‘De klant’ in alle soorten en maten wordt het boegbeeld met de oranje stip uit het logo als herkenbaar propositie. Een commercial is nog in ontwikkeling.

De campagne is het resultaat van de samenwerking met N=5, die in juni na een pitch, waarbij ook S-W-H en het oude bureau UbachsWisbrun/JWT waren betrokken, als nieuw bureau geselecteerd. Ubachs Wisbrun was destijds verantwoordelijk voor de ‘Het is tijd voor de Rabobank’-campagne waarmee verschillende successen werden behaald.

Een interview met Tom van Laarhoven, Stefan Wink (Rabobank) en N=5 is donderdag te lezen in Adformatie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie