Ricoh werkt aan nieuwe propositie en wil it-dienstverlener overnemen

Ricoh Nederland wil zijn ict- en marketingservices binnen 2 jaar in omzet laten verdubbelen. Het concern spreekt daarom met overnamekandidaten en sleutelt aan zijn propositie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Namen worden niet genoemd, maar er zijn gesprekken gaande met 2 middelgrote ict-dienstverleners die ervaring hebben marketingservices en het beheren van werkplekken in de cloud.

Ricoh hoopt de overname voor het eind van het jaar bekend te kunnen maken. De overname moet ervoor zorgen dat de omzet uit ict- en marketingdiensten binnen twee jaar groeit van 40 naar 100 miljoen euro omzet.

Aan de printerindustrie komt een einde, zo vertelde Mark Boelhouwer, ceo Ricoh Nederland,  tijdens een bijeenkomst op het Ricoh-hoofdkantoor in Den Bosch. ‘De digitalisering is al een tijdje zichtbaar, maar sinds vorig jaar gaat de omzet uit traditionele printeractiviteiten echt stevig omlaag.&;

VODW
Op dit moment werkt Ricoh samen met VODW aan een nieuwe propositie, die voor het eind van dit jaar klaar moet zijn. Daarnaast is het bedrijf een samenwerking aangegaan met SAS.

Ricoh richt zich daarom steeds meer (mobiele) informatie-oplossingen, zoals patientzuilen, onder meer in het Jeroen Bosch ziekenhuis en Meander in Amersfoort, mobile printing (Ricoh start  hiermee samen met de NS een aantal projecten) en educatieve iPads én op het aanbieden van diensten voor de hele werkplekomgeving.  Denk aan operations en distributie, maar zeker ook marketing. Ricoh mikt hierbij op het MKB.

Ricoh Nederland heeft op dit moment een omzet van zo&;n 300 miljoen euro en telt 1300 werknemers.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie