Vraaggedrag KLM klanten verrassend.

KLM heeft op haar website een zoekbox geplaatst waarmee bezoekers in hun eigen woorden kunnen zoeken naar informatie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het afgelopen kwartaal is bijgehouden wat voor vragen de bezoekers zoal intikten en daarvan heeft KLM vandaag de leukste vragen bekend gemaakt, hieronder het lijstje;

1) Wat kost het om een sjoelbak mee te nemen van Amsterdan naar San Francisco?
2) Geldt er een toeslag voor het gebruik van KLM zuurstof?
3) Ik heb nog nooit gevlogen; Zou ik vliegangst hebben?
4) Waar moet ik naar toe op vakantie; heeft u tips?
5) Kan ik in de business class een jeans dragen?

Natuurlijk heeft KLM naast deze vragen ook serieuze vragen ontvangen van uit deze nieuwe tool. Die overigens door Q-go geïmplementeerd werd. KLM gebruikt het zoekgedrag van haar site bezoekers om de koopsignalen beter te kunnen impelementeren en op deze manier de online omzet te verhogen. Daarnaast worden de zoektermen gebruikt om de site aan te passen. Zoekwoorden die veel gebruikt worden komen op de site ook weer terug. Op deze manier zorg KLM voor een betere beleving van de klant en hoopt zij de service te verbeteren. Hierdoor hoeven klanten minder vaak de service desk van de vliegtuigmaatschappij te bellen en verbetert de gebruikerservaring.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie