Welke BN'ers snappen social media?

Vorig jaar won Trijntje Oosterhuis een Award voor het slechtste bericht op social media. Dit jaar maken BN’ers die wél snappen hoe social media werken, ook kans op een prijs.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit jaar hebben De Beste Social Media Awards een nieuwe categorie: de beste BN’er. Deze Award is niet bedoeld voor de Bekende Nederlander met de meeste volgers of meeste likes, maar voor de BN’er die zich beste manifesteert op sociale media.

Wanneer doet een BN’er het goed op Facebook, Instagram en Twitter? Hiervoor zijn vier belangrijke criteria:

1) Interactie met volgers. BN’ers met veel volgers kunnen niet op iedereen reageren. Toch is het belangrijk om niet alleen maar te zenden, ze moeten ook luisteren naar hun volgers. Houd reacties in de gaten en reageer bijvoorbeeld als er een brandje is.

2) Het gaat niet om de kwantiteit. Het aantal volgers is niet belangrijk. Het gaat erom wat BN’er met hun tweets bereiken. Engagement is belangrijk, dus de betrokkenheid van anderen. Sommige BN’ers hebben tienduizenden volgers maar krijgen nooit een retweet of een like, terwijl anderen met minder volgers veel losmaken.

3) Neem jezelf niet te serieus.‘Ik vind humor belangrijk, maar het is niet het allerbelangrijkst. Blijf dicht bij jezelf in je tweets. Ga niet krampachtig grappen lopen maken als dat niet je stijl is. Als een BN’er social media leuk vindt, zie je dat terug in zijn berichten. Het helpt als je origineel bent. Dat betekent niet dat je als BN’er je privéleven op straat moet gooien. Wat je wel en niet vertelt, moet je lekker zelf bepalen.

4) Praat niet alleen over jezelf. Laat zien dat je geëngageerd bent en weet wat er in de wereld gebeurt. Kortom: gedraag je als mens in plaats van alleen als merk.

De categorie ‘Beste BN’er’ bij De Beste Social Media Awards is in het leven geroepen nadat Trijntje Oosterhuis vorig jaar een Award won voor ‘slechtste bericht’. Ze kreeg de prijs voor haar goedbedoelde post voor giro 555. Ze beloofde voor elke like een euro te doneren aan het goede doel. Binnen een mum van tijd had ze meer dan 200 duizend likes en moest ze haar belofte intrekken.

Wie is jouw favoriete BN&;er op social media. Tot en met maandag 27 april (Koningsdag) kun je nomineren. 

Reageer direct via

Reageer direct via

Reageer direct via   

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie