Wil jij ook in het hoofd van je klant kijken?

Het kan met ‘Sex and the City’! Zou het niet mooi zijn als je wist hoe je potentiële online klanten hun koopbeslissingen nemen? Als je een kijkje in hun hoofd kon nemen zodat je precies weet hoe je hun kunt verleiden op het internet? Ewald Verhoog van Canicas heeft goed nieuws. Het kan met ‘Sex and the City’! “Deze methode van persuasion management garandeert structureel 20% meer online omzet” vertelt Verhoog tijdens een gastcollege bij de Beeckestijn Business School, afgelopen maandagavond.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Omzet structureel verbeteren
, wat Spaans is voor knikkers is een bureau dat bedrijven helpt hun omzet structureel te verbeteren. Een van de methodes daarvoor is Sex and the City. Deze klantgerichte methode is gebaseerd op de Keirsey Temperament Sorter en heeft gezorgd voor omzetverbeteringen tot wel 648%. Waarom de naam Sex and the City? Deze methode heeft vier typen klant, ook wel temperamenten genoemd waarin je al je klanten kunt indelen naar de manier waarop zij een koopbeslissing nemen. En net als in de succesvolle gelijknamige tv-serie, behoeft elk temperament een andere verleidingstechniek.

Waarom jouw product NU het beste is?
De spontane Artisan bijvoorbeeld, wil net als Samantha weten waarom jouw product of dienst NU voor haar/hem het beste is en wil op je website snel iets te doen hebben. Als jij in de tweede alinea op de link naar Canicas klikte, behoor jij waarschijnlijk tot dit temperament. Naast de Artisan heb je de humanistische Humanist (Carrie), de competitieve Rational (Miranda) en de methodische Guardian (Charlotte). Het principe van Sex and the City is je online marketing, bijvoorbeeld de landing page van je website afstemmen op de verschillende temperamenten.

Referenties
Om de Rational te verleiden, maak je duidelijk hoe zij/hij kan profiteren van de oplossingen die jij biedt. Een paar USPs of zijn vaak voldoende. Nu de Humanist. Dit temperament is op en top mensgericht en hecht heel veel waarde aan wat anderen vinden. De Carrie’s onder je klanten lopen warm voor jou als zij een goed gevoel hebben bij wat andere klanten en experts over je product zeggen. Wil je bijvoorbeeld weten wat klanten over Canicas zeggen? Neem nog een kop koffie, ga er lekker voor zitten en lees hier de .

70% van je klanten verleiden
Ver weg het lastigste prospect om te versieren, is de Guardian. Dit temperament is zorgvuldig en baseert keuzes...waar deze bewust zijn...op keiharde feiten. Schotel deze Charlotte’s een wetenschappelijk onderzoek naar je product voor, plus allerlei leesvoer en zij worden tot over hun oren verliefd op je. Behoor jij tot dit temperament? Dan ben je niet alleen, want jij en al die andere Guardians zijn goed voor 40% van de klanten. Tenminste...in de westerse samenleving. De Artisans zijn goed voor 30% en de Rationals en Humanists elk voor 15% van je bedrijfs potentiële klanten. Een eenvoudige optelsom leert dat je 70% van je klanten kunt verleiden door je online marketing af te stemmen op Guardians en Artisans.

Alles waarvan je hart sneller klopt
Zo zie je maar dat je geen hogere psychologie gestudeerd hoeft te hebben om online succes te behalen. Wil jij ook in het hoofd van je klant kijken? Klik dan direct door naar de van het Beeckestijn gastcollege en kom meer te weten over de Sex and the City methode. Tja...als je helemaal tot hier gelezen hebt, gok ik dat je van het Guardian temperament bent. Maak je borst maar vast nat voor uitgebreide uitleg, cases, onderzoeken, referenties, cijfers, cijfers en nog meer cijfers én alles waarvan je hart sneller klopt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie