Zeeman wil dat we mutsen breien

Breien... het kost je veel tijd en moeite en het eindresultaat valt vaak tegen. Toch wil Zeeman Nederland aan het breien brengen. De nieuwe campagne Muts Have-campagne roept op tot het breien van eigen mutsen en sjaals.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Breien en haken, het schijnt een trend te zijn. En Zeeman verkoopt ook bolletjes wol, dus wil de retailer hier wat meer aandacht aan geven. Zeeman, u weet wel, is die winkel die sjaals, mutsen en poncho's verkoopt voor 2 euro 50...

Men trapt af met een groot en gratis brei-evenement op 24 oktober, in Vredenburg Leidsche Rijn. Want de nieuwe generatie kan natuurlijk helemaal niet breien, laat staan punniken. Tijdens een workshop kun je leren breien en er wordt er een poging gedaan om het wereldrecord breien te verbeteren. Het huidige wereldrecord staat op 935 mensen. Zeeman probeert dit te verbreken door 1200 mensen een kwartier lang in één ruimte te laten breien.

'We willen komend seizoen Nederland massaal aan het breien krijgen. Want zeg nou zelf, wat is origineler dan een zelfgemaakte muts of sjaal? Breien is weer helemaal in. Of je nu in een café, wachtkamer of in de trein zit, breien kan overal', aldus Jacques van der Bom, de (breiende?) manager marketing en communicatie van Zeeman.

Vanaf 1 oktober zijn op gratis breipatronen te downloaden voor Muts Haves: een speciale collectie hippe mutsen en sjaals. Daarnaast staan op deze site instructiefilmpjes voor beginnende breiers. Je kunt een ontwerp kiezen, een patroon en shoplist downloaden en dan aan de slag gaan.

Ook aan de social component is gedacht: als je niet zelf kunt breien, kun je een ‘brei-request’ doen en iemand anders vragen via Hyves/Facebook/Twitter of e-mail. Dat laatste moet ik nog maar zien...

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie