#zinin2014!

De coolhunters van Science of the time zijn wereldwijd trends aan het spotten en komen tegen de jaarwisseling ook met hun trends voor 2014.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Op de site van Management Team kun je dit overzicht vinden.

Een aantal van die trends die de Coolhunters van Science of the time  signaleerden zijn voor ons communicatieprofessionals mooie kapstokken voor actie:

Trend: involveer me

In onze overvolle wereld met zijn hyperdosis aan contactmogelijkheden is aandacht krijgen en aandacht trekken een opdracht van jewelste. menen en organisaties vragen steeds meer om likes en betrokkenheid.

Trend: bewonersinitiatieven

Veel stadsbewoners organiseren hun eigen leven met verve zelf, nu de overheid zich op veel terreinen terugtrekt

Trend: future onlife

In het tijdperk van de alomtegenwoordige smartphones zien we offline en online vrijwel versmelten. Welkom in: the Future Onlife. Overal-en-meteen kun je via Apps in contact te komen met gelijkgezinde,  je conditie, je financiele status, en alle andere gegevens waar je bewust of onbewust  naar op zoek bent.

Trend: gezonde recessie

When the Going Gets Tough. The Tough Gets Creative: door de beperkte bechikbaarheid van middelen wordt de creativiteit geprikkeld en onstaan nieuwe initiatieven zoals het delen van huishoudelijke apparaten in de buurt, couchsurfing, platforms voor vraag en aanbod van klusjes en kleine hulpvragen zoals Buuv

Trend: geef me verhalen

In een steeds drukkere wereld war een overdosis aan prikkels en informatie heen en weer flitsen bieden krachtige verhalen die de aandacht weten vast te houden een tegenkracht, een middel om mensen werkelijk te betrekken.

Voor communicatieprofessionals zal het zaak zijn in 2014 vooral te kijken naar hoe er communities kunnen ontstaan of verder kunnen groeien rond de onderwerpen waar jij je mee bezig houdt. Manieren waarop je binnen de communities actie kunt laten ontstaan en zo betrokkenheid vergroot. Verhalen in de community expliciet te maken en zelf met verhalen te komen, die er voor zorgen dat er aandacht en focus ontstaat. Offline en online media aan elkaar te knopen.  Oog te hebben voor slimme en creatieve aanpakken die effect scoren zonder al te grote investeringen.

Zo krijg ik zin in 2014, en jullie?

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie