Antireclame voor echt eten?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Twee bijna identieke commercials. In zowel Unilevers laatste als in die van Nestlé met zie je consumenten letterlijk zeulen met gezonde voeding zoals groenten en vis. In beide films komt de respectivelijke afzender dan met de boodschap dat er gelukkig nu producten (bakvet resp. poedersoep) bestaan die ook die 'oh zo gezonde' voedingsstoffen bevatten.

Hoewel het natuurlijk niet letterlijk in de commercials zo wordt gezegd, kun je de commercials zien als antireclame. Antireclame voor .

Ik kan me namelijk haast niet voorstellen dat er niet veel consumenten zijn die impliciet toch de boodschap oppikken: 'dat is mooi: ik kan gewoon vet uit een knijpfles of groenten uit poedersoep eten om gezond te blijven'.

De gesproken tekst in de BlueBand commercial is:
"Het eten van voldoende noten, vis, avocado's en kip is een goede manier om goede essentiële vetten binnen te krijgen.
Elke maaltijd beginnen met BlueBand Vloeibaar is een makkelijke en smakelijke manier om je te helpen de goede essentiële vetten binnen te krijgen die je lichaam nodig heeft.
Goed essentiële vetten zijn onmisbaar voor een gezonde celgroei.
Opgroeien doe je het best met Blue Band.
Krijgt jouw kind de goede vetten binnen? Doe de voedingscheck op Blue Band.nl."

De commercial van Maggi met GroenteFit kan ik helaas niet vinden op het internet.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie